تحلیلگران امریکایی: حکومت طالبان همیشگی نیست

© Photo / soctial mediaنشست علمای طالبان
نشست علمای طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
عضو شوید
با تعامل با مخالفان سیاسی طالبان، ایالات متحده می تواند گام هایی را در جهت آینده بهتر افغانستان بردارد.
به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران امریکایی دیدارهای خود را با مخالفان طالبان خلاصه کردند. مقاله در فارین پالیسی توسط ریچارد فونتین و لیزا کورتیس از مرکز یک اندیشکده امنیت جدید آمریکایی (CNAS) منتشر شده است که با سیاستمداران مخالف افغان در ترکیه و تاجیکستان ملاقات کرده اند.
نویسندگان مقاله بر این باورند که طالبان نه تنها با نقض حقوق زنان، بلکه با شستشوی مغزی میلیون ها افغان با ایدیولوژی اسلام گرایی تهاجمی خطرناک هستند.
این‌ تحلیلگران امریکایی به واشنگتن پیشنهاد می کنند:
نه تنها با طالبان، بلکه با مخالفان نیز تعامل داشته باشند.
از ذخایر طلای منجمد به عنوان اهرمی در برابر طالبان استفاده کنید.
پیوستن 3 گروه مخالف در یک دفتر سیاسی واحد - شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، جبهه مقاومت ملی افغانستان و جنبش ملی افغانستان برای صلح و عدالت.
اجرای ممنوعیت سفر طالبان به خارج از کشور.
فسخ قرارداد دوحه این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل استهجده ماه پس از سقوط کابل، وضعیت افغانستان از بد به بدتر شدن می‌رود.
علاوه بر ممنوعیت تحصیل دختران در مکاتب متوسطه، اخیراً طالبان پوهنتون ها را به روی زنان بسته است. مقامات طالبان همچنین از همکاری زنان با سازمان‌های غیردولتی که کمک‌های بشردوستانه را توزیع می‌کنند، در ماه دسمبر منع کردند و این امر باعث شد سازمان‌های خیریه بین‌المللی کارشان را متوقف کنند.
WHO Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
کمک های امریکا می تواند به طور ناخواسته به طالبان مشروعیت داخلی و بین المللی بدهد
سازمان ملل اکنون گزارش می دهد که 6 میلیون افغان در آستانه قحطی قرار دارند.ایالات متحده به درستی به ارائه کمک به افغانستان علیرغم به قدرت رسیدن طالبان ادامه داده است و امروز به عنوان بزرگترین اهداکننده کمک های بشردوستانه در جهان است.
در حالی که چنین کمک هایی حیاتی است، واشنگتن نباید به سادگی حکومت اجباری طالبان را به عنوان یک واقعیت نامعلوم و یا تاسف بار بپذیرد.
با تعامل با مخالفان سیاسی طالبان، ایالات متحده می تواند گام هایی را در جهت آینده بهتر افغانستان بردارد.
اخیراً در سفر به تاجیکستان و ترکیه، با مقامات سابق افغانستان، (اعضای دیاسپورا)، پناهندگان و سایرین که با ناراحتی به وضعیت بد افغانستان نگاه می کنند، ملاقات کردیم. سفیر کابل در دوشنبه که از سوی دولت قبلی منصوب شده بود، جلسات را در اطاق های سرد برگزار می کند: بودجه سفارت برای گرم کردن مکان جلسات تمام شده است.
نشست ترویکای توسعه‌یافته در مسکو برای صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
چگونگی حل بحران افغانستان در مسکو
چهره‌های مخالف در ترکیه تلاش می‌کنند تا رویکردهای سیاسی خود را هماهنگ کنند، اما با محدودیت‌هایی در سخنرانی و فعالیت‌های خود که توسط دولت ترکیه تحمیل شده است، مواجه هستند. هر یک از سقوط کابل ابراز تاسف می کنند و همه از جامعه جهانی می خواهند که به سادگی از افغانستان دست نکشند. چالش ها فراتر از تضعیف حقوق زنان و دختران توسط طالبان است.
رژیم جدید در حال بازنگری برنامه درسی آموزشی است و تضمین می کند که میلیون ها پسر در معرض دیدگاه های اسلام گرای تندرو خود قرار خواهند گرفت.
مقامات سازمان ملل گزارش می دهند که طالبان "فروپاشی قانون اساسی این کشور را تسریع کرده اند." انتظار می رود دو سوم کل نفوس در سال جاری همچنان به کمک های خارجی وابسته باشند. داعش در افغانستان فعال و مرگبار است و طالبان همچنان با القاعده مرتبط هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала