بالون مشکوک هوایی کاخ سفید را تهدید کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichبالون هوائیبالون هوائی
بالون هوائیبالون هوائی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
عضو شوید
چند روزی است که یک بالون مشکوک، که امریکایی ها آنرا "بالون جاسوسی" نامیده اند، بر فراز امریکا در حال پرواز است. مقامات ارشد ایالات متحده به جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده توصیه کردند که آن را ساقط نکند، زیرا می ترسند این آوارها تهدیدی برای زندگی مردم و تأسیسات زمینی باشد.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: "دولت ایالات متحده یک بالون شناسایی در ارتفاع بالا را که هم اکنون بر فراز قاره ایالات متحده است، پیدا کرده و در حال ردیابی است.
یک انجینر، متخصص هوانوردی با 20 سال تجربه، مدیر عمومی LLC Stratonavtika، دنیس افرموف، به اسپوتنیک گفت که دقیقاً کدام بالن مورد توجه قوای مسلح امریکا قرار گرفته است. به گفته وی، چنین بالن های استراتوسفری در ارتفاع 25 تا 35 کیلومتری پرواز می کنند و در حالی که بیش از یک سال در هوا هستند، روی صفحات خورشیدی کار می کنند. دقیقاً چه چیزی روی چنین توپی قرار می گیرد فقط توسط سازنده می تواند بداند.
در امریکا بالون هوایی نظامی از تناب جدا شده و حرکت ان باعث قطع جریان برق شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2015
در امریکا بالون هوایی نظامی از تناب جدا شده و حرکت ان باعث قطع جریان برق شده است
"آنها در جایی پرواز می کنند که باد می وزد. آنها نمی توانند بر خلاف باد پرواز کنند، اما به دلیل تغییر در ارتفاع، می توانند جریان های لازم برای حرکت را بگیرند.
افرموف توضیح داد که چنین بالن های استراتوسفری عمدتاً با کارهای علمی پرتاب می شوند. با این حال، او خاطرنشان کرد که بالون های استراتوسفر شناسایی قطعا وجود دارند و مزایای خاص خود را دارند:
آنها از بسیاری جهات بهتر از ماهواره ها هستند. آنها پائین تر پرواز می کنند، دید دقیق تری دارند و ارزان تر استند. بلی، و آنها را سریعتر راه اندازی کنید.
هو شیجین، سرمنشی سابق گلوبال تایمز، در مورد وضعیت اظهار نظر کرد و آن را ترفند دیگری برای حمله به چین خواند. به گفته وی، چین هرگز بالون را برای نظارت بر ایالات متحده پرتاب نمی کند، زیرا مطمئناً کشف خواهد شد و این باعث یک رسوایی بین المللی میشود. علاوه بر این، قلمرو ایالت مونتانا، اگرچه دارای امکانات نظامی است، به گفته این روزنامه نگار، هیچ تهدیدی برای چین ایجاد نمی کند. به سادگی چیزی برای تماشا وجود ندارد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала