مصاحبه لاوروف با اسپوتنیک در مورد اهداف عملیات ویژه و فشار های غرب + ویدیو

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر مصاحبه لاوروف با اسپوتنیک در مورد اهداف عملیات ویژه و فشار های غرب
مصاحبه لاوروف با اسپوتنیک در مورد اهداف عملیات ویژه و فشار های غرب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2023
عضو شوید
مصاحبه ویژه وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، با اسپوتنیک در مورد اهداف و مهلت عملیات ویژه در اوکراین و فشار های غرب.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز مصاحبه ای طولانی با دیمیتری کیسلف، روزنامه نگار و مدیر عمومی رسانه بین المللی "روسیا سگودنیا" انجام داد. اظهارات کلیدی وزیر خارجه روسیه را اسپونیک منتشر می کند.
در مورد زمان پایان عملیات ویژه
لاوروف در ابتدای مصاحبه اش تاکید کرد که هدف روسیه در عملیات ویژه نظامی، از جمله نظامی و دیپلماتیک، حل "مهم ترین وظایف تامین استقلال ما، تامین منافع فرهنگ ما، افرادی است که می خواهند بخشی از فرهنگ روسیه باشند".
"ما همه می خواهیم که این کار به پایان برسد، اما این عامل زمان نیست که در اینجا مهم است، عامل اصلی در اینجا مهم است، عامل کیفیت نتایجی که ما برای مردم خود ارائه می دهیم، برای افرادی که می خواهند بخشی از فرهنگ روسیه باقی بمانند. و حکومت کی یف برای سالیان متمادی تحت تشویق غرب از هر چیزی روسی آن ها را محروم کرد."
وزیر خاطرنشان کرد که کشورهای غربی، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را مجبور کردند که از مذاکرات خودداری کند، با وجود اینکه در ابتدا امکان حل این مشکل به صورت سیاسی وجود داشت. از آن زمان به بعد، رژیم کی یف را با وعده‌های پیروزی در میدان نبرد، برای ادامه خصومت‌ها تحت فشار قرار می دهند.
درمورد مرزهای عملیات ویژه
وی افزود: "اگر ما در حال حاضر به دنبال عقب نشینی توپخانه نیروهای مسلح اوکراین به فاصله ای هستیم که تهدیدی برای سرزمین های ما ایجاد نکند، هرچه سلاح های دوربرد بیشتری به رژیم کی‌یف تحویل داده شود، باید آن را از سرزمین های کشورمان دور کنیم".
دلایل عملیات ویژه
پوتين به طور مفصل اهداف، دلایل و اجتناب ناپذیری عملیات ویژه نظامی ما را توضیح داد، و او این کار را نه تنها ناگهانی انجام نداد، بلکه پس از هشت سال طولانی، حتی بیش از هشت سال، با سخنرانی مونیخ در سال 2007، سال‌های بسیار طولانی با توضیح دادن به غرب که آنها در جهت نادرست حرکت می کنند و همه چیزهایی را که خودشان متعهد شده اند از جمله تقسیم ناپذیری امنیت در اروپا را تضعیف می کنند، انجام داد.
در مورد نقش ناتو در درگیری
تمام ناتو علیه ما می‌جنگد، و در اینجا برخی صحبت‌ها و نتیجه گیری ها وجود دارد که "ما جنگ نمی کنی، بلکه فقط مسلح می‌شویم". خنده دار است."
در مورد تسلیحات همراه با اجیران تحویل داده شده به اوکراین
وی افزود: "تمام سلاح هایی که اکنون به صورت جزئی تحویل داده شده اند و به ویژه آنهایی که اعلام شده اند، بر اساس ارزیابی کارشناسان، غیرممکن است که اوکراینی ها در این سیستم ها کار کنند که آموزش دیده اند یا دوره های دو ماهه ای را طی کرده اند. به گفته کارشناسان سیستم هایی وجود دارد که آموزش آنها در مهلت قابل رویتی غیرممکن است و در صورت تامین به احتمال زیاد این کار همراه با پرسنل نظامی انجام می شود و ظاهراً آنها به طور موقت در از ارتش مرخص می شوند و به عنوان مزدور ثبت نام می شوند."
در مورد نئو نازیسم ها در اوکراین و غرب
"چرا مردم از دیدن ایدیولوژی نازی ها که اکنون زیربنای رژیم کیف است، امتناع می ورزند؟ تمام این اظهارات که از طرفداران و دست نشانده های وی به گوش می رسد، من فرصتی برای در نظر گرفتن آنها نمی بینم ، مگر به عنوان تلاشی برای حل نهایی "مسئله روسیه". روسیه باید یک شکست استراتژیک دریافت کند و برای مدت طولانی قیام نکند".
در مورد نقشه های غرب برای شکست روسیه
"اورسولا فون در لاین، یک مقام مشهور کمیسیون اروپا، اعلام کرد که نتیجه جنگ باید شکست روسیه باشد، و شکست به گونه ای که او بتواند برای دهه ها، دهه های طولانی، اقتصاد خود را بازسازی کند. آیا این نژادپرستی یا نازیسم نیست؟"
در مورد اتهام بی حرمتی به یاد و خاطره قربانیان هولوکاست
لاوروف "همانطور که توسط ( رئیس جمهور پیشین پولند) والسا گفته شد، ما باید در نهایت با روسیه سر و کار داشته باشیم. اگر نخواهیم هم این الزامی است. "راه حل نهایی برای مسئله روسیه" چیست"؟ وقتی من از ایدئولوژیستهای آلمان نازی که مشغول "راه حل نهایی برای مسئله یهود" بودند، نقل کردم و گفتم که اکنون آنها همه اروپا را به رهبری ایالات متحده علیه ما جمع می کنند، و اعلام شعارهای مختلف میکند، اما معنی یکی است - بالاخره در زمان حیات نسل کنونی، "مسئله روسیه را حل کنید." بله، حتی اگر نه در اتاق های گاز، وقتی سیاستمداران بی پروا شروع به گفتن کردند که تحت چنین مقایسه هایی برای متوقف کردن روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ، آن را به پشت سر فشار دهید، اقتصاد را نابود کنید، لاوروف به حافظه قربانیان هولوکاست توهین کرد - این فقط یک چیز است، اینکه کلاه روی دزد آتش گرفته است. و هیچ منطق ندارند."
روسیه از مذاکرات خودداری نمی کند

"دیپلماسی ما باید به طور مداوم و هر روز کارهای زیادی انجام دهد، توضیح دهد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، دروغ ها را افشا کند، به ویژه دروغ هایی که اکنون در مورد امتناع ما از مذاکره شنیده می شود."

وی افزود: "ما در حال تهیه چنین گزارش‌هایی در مورد آنچه امسال رخ داد، هستیم. آنچه را که موفق به کشف آن شدیم، و این نه تنها در مورد برنامه‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده است، که آنها تلاش می‌کنند آن را انکار کنند، مانند همیشه دروغ می‌گویند، بلکه در زمینه مشارکت مستقیم ایالات متحده در انفجارهای خطوط لوله " نورد استریم" نیز می باشد. چیزهای زیادی وجود دارد که باید به خاطر آورد و نشان داد که ایالات متحده چگونه به هژمونی خود دست می یابد.
هیچ مرزی در روابط روسیه و چین وجود ندارد
"در حالی که ما (روسیه و چین) اتحاد نظامی ایجاد نمی کنیم، روابط ما از نظر کیفیت از اتحاد های نظامی در مفهوم کلاسیک بالاتر است. هیچ گونه محدودیتی و موضوع ممنوعی وجود ندارد. این روابط واقعاً بهترین در تمام سالهای اتحاد جماهیر شوروی و جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه هستند".
اگر صلح می خواهید، برای دفاع از خود آماده باشید
"من کاملا طرفدار صلح هستم. من طرفدار صلح هستم. یادم نمیاد کی گفته است: "اگر میخوای صلح داشته باشی، برای جنگ آماده شو". من با این فلسفه موافق نیستم. من به این فکر موافقم که می توانم به این شکل بیان کنم: "اگر می خواهید صلح داشته باشید، همیشه برای دفاع از خودتان آماده باشید". من فکر می کنم که ما از تمام شرایط جئوپلیتیک فعلی با قدرت بیشتری بیرون خواهیم آمد و قادر خواهیم بود تا در هر شرایطی از خود دفاع کنیم".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала