- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نخستین روبات های "مارکر" وارد منطقه عملیات ویژه شدند + ویدیو

© Sputnik / The press service of Roskosmos / RSC "Energia" /  مراجعه به بانک تصاویر Робот "Маркер" на космодроме Восточный
Робот Маркер на космодроме Восточный - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2023
عضو شوید
رئیس پیشین روسکاسموس گفت: چهار ربات مارکر طبق برنامه وارد دونباس شدند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری روگوزین، رئیس گروه ویژه مستشاران نظامی گرگ های تزار در کانال تلگرامی خود نوشت: چهار ربات "مارکر" به درستی بر پایه برنامه وارد دونباس شدند.
مدیر پیشین روسکاسموس نوشت: "ما آغاز به آپلود تصاویر هدف، کار کردن الگوریتم های رزمی به عنوان بخشی از گروهی از روبات های رزمی و نصب جنگ افزارهای قدرتمند ضد تانک می کنیم".
ایوگنی دودوروف، مدیر اجرایی انجمن پژوهش ها و تولید اندروید تایید کرد، که سیستم‌های رباتیک به پایگاه آنها در منطقه عملیات ویژه تحویل داده شده است.
او افزود: اکنون باید روی آماده سازی تجهیزات، بررسی سیستم ها و تجهیزات، ارزیابی کارکرد نرم افزار، سیستم های ارتباطی و ناوبری در شرایط واقعی، آموزش و الگوریتم های آزمایش برای استفاده از کنترل خودکار مجموعه مارکر کار کنیم.
روگوزین اعلام کرد، که قصد دارد ربات‌های مارکر را در گونه‌های شناسایی و ضربتی در اواخر جنوری به دونباس بفرستد.
به گفته وی، نسخه شوک می تواند تانک های آبرامز امریکایی و لئوپاردهای آلمانی منتقل شده به نیروهای مسلح اوکراین را مورد اصابت قرار دهد. بنابراین، دستگاه در سیستم کنترل دارای یک کاتالوگ الکترونیکی با تصاویر اهداف در محدوده مرئی و مادون قرمز است که به لطف آن ربات به طور خودکار تجهیزات دشمن را تعیین می کند.
یادآوری می کنیم، که "مارکر" از سوی شرکت "اندروید تیخنولوگی" به همراه بنیاد پژوهش های پیشرفته توسعه یافته است. این مجموعه رباتیک با وزن حدود سه تن دارای پیشرفته ترین مهارت های حرکتی خودمختار در روسیه با تشخیص اشیا بر اساس فناوری های هوش مصنوعی است. استقلال پلت فرم توسط یک سیستم دید چند طیفی مدولار تضمین می شود که داده ها در آن توسط الگوریتم های شبکه عصبی پردازش می شوند. این ربات دارای یک ماژول جنگی قابل چرخش است که می تواند در یک ثانیه 540 درجه همراه با یک هدف بچرخد. این می تواند به انواع سیستم های موشکی ضد تانک، نارنجک انداز، مسلسل های سنگین و سایر سلاح ها مجهز شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала