رئیس جمهور هنگری شرایط ورود اوکراین به اتحادیه اروپا را اعلام کرد

© AFP 2023 / Wojtek RadwanskiПрезидент Венгрии Каталин Новак выступает на пресс-конференции, Польша
Президент Венгрии Каталин Новак выступает на пресс-конференции, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2023
عضو شوید
رئیس جمهور هنگری: اگر اوکراین می خواهد به اتحادیه اروپا بپیوندد، باید حقوق اقلیت های ملی را تضمین کند.
به گزارش اسپوتنیک، کاتالین نواک، رئیس جمهور هنگری اعلام کرد، اگر اوکراین می خواهد به اتحادیه اروپا بپیوندد، باید حقوق اقلیت های ملی را در خاک خود تضمین کند، این موضع مجارستان مورد حمایت روسای جمهور اتریش و ایتالیا نیز قرار گرفت.
نواک در دیدار با رئیس جمهور بلغارستان رومن رادف به نقل ازآژانس تلگراف هنگری گفت: "اگر هدف اوکراین عضویت در اتحادیه اروپا باشد، باید حقوق اقلیت ها تضمین شود. در این مورد یک موضع مشترک وجود دارد، زیرا کسانی که از این مشکل آگاه هستند، از جمله رییس جمهور اتریش و ایتالیا، در مورد اقلیت های مردم هنگری در ولایت "زاکارپاتی" اوکراین حمایت می کنند".
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در 28 فبروری درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را داد. در 23 جون، اوکراین وضعیت نامزد عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت کرد. در اول جولای، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت که برای به دست آوردن وضعیت عضو اتحادیه اروپا، اوکراین باید تعدادی اصلاحات ضد فساد و قضایی را انجام دهد. در 21 نومبر، مشخص شد که آقای زلنسکی نظارت مالی مادام العمر سیاستمداران و مقامات ارشد را لغو کرده است، که یکی از الزامات اصلی برای پیوستن به اتحادیه اروپا محسوب می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала