معاون وزیر خارجه کانادا: گروه طالبان نیروی ویرانگر است

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
عضو شوید
معاون وزارت امور خارجه کانادا از گروه طالبان به عنوان یک گروه ویرانگر نام برده و گفته است، که دولت کانادا با این گروه "تروریستی"، سیاست محتاطانه‌ای در پیش گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، راب الیفانت معاون وزیر خارجه کانادا گفت، که گروه طالبان نیروی ویرانگر است و دولت کانادا با این گروه "تروریستی"، سیاست محتاطانه‌ای در پیش گرفته است.
راب الیفانت تاکید کرد، که نباید به رژیمی که در افغانستان زنان را از آموزش و حقوق اجتماعی محروم می‌کند، کمک کرد.
الیفانت در این گفت‌وگو گروه طالبان را سازمان تروریستی بر سر قدرت خواند و افزود، که دولت کانادا برای به رسمیت شناختن آن مقاومت می‌کند. او همچنین گفت، که خواهان کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان است.
به گفته این مقام وزارت خارجه کانادا، این کشور خواهان یک سیاست محتاطانه نسبت به گروه طالبان و همزمان رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم افغانستان است.
او تاکید کرد: "ما نباید به ‌رژیمی که پس از قدرت‌گیری دختران و زنان کشور را از آموزش و حقوق اجتماعی شان محروم کرده است یاری برسانیم".
Премьер-министр Канады Джастин Трюдо - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
نخست وزیر کانادا: سرعت فروپاشی افغانستان همه را غافل گیر کرد
الیفانت در خصوص روند انتقال آن عده از شهروندان افغانستان که به کانادا درخواست داده‌اند گفت: نداشتن پیوندهای دیپلماتیک و حضور در خاک افغانستان روند پذیرش پناهجو از افغانستان را دشوار می‌کند.
او گفت که کانادا از طریق آژانس پناهندگان ملل متحد، کشورهای متحدش و کشورهایی که موقتا پناهجویان افغانستان را اسکان داده‌اند روند انتقال پناهجویان را انجام می‌دهد.
معاون وزارت خارجه کانادا تاکید کرد، که دولت این کشور در نظر دارد تا طیف گسترده‌ای از پناهجویان افغانستان را با پیشینه‌های گوناگون که به بهترین شکل بتوانند برای کانادا و مردم آن سازنده و مفید باشند و همزمان بتوانند زندگی جدیدی برای خود و خانواده‌هایشان بسازند به این کشور منتقل کند.
در همین حال آقای الیفانت خاطر نشان کرد، که کانادا باید متوجه ظرفیت‌های خود در زمینه پذیرش پناهجویان از افغانستان باشد و نباید با مشکلاتی چون آموزش زبان به پناهجویان و یافتن مسکن برای آنان رو به رو شود.
دولت کانادا تعهد سپرده تا به ۴۰ هزار پناهجوی افغانستان پناهدگی بدهد.
راب الیفانت افزود، که پس از فروافتادن حکومت پیشین افغانستان به دست گروه طالبان، کانادا تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار تن از پناهجویان افغانستانی را پناهندگی داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала