شرکت برق افغانستان ولایت پنجشیر را از تقسیم‌اوقات سهمیه‌بندی جریان برق حذف کرد

© https://twitter.comتصرف خانه‌های مقامات حکومت پیشین در پنجشیر توسط طالبان
تصرف خانه‌های مقامات حکومت پیشین در پنجشیر توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
عضو شوید
منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند، که در یک شبانه‌روز تنها یک ساعت در ناوقت شب برق دارند و باقی شب را در تاریکی صبح می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، یک باشنده‌ ای مرکز ولایت پنجشیر امروز (چهارشنبه ۱۲ دلو) گفت، که در جریان ۲۴ ساعت در شبانه‌روز تنها یک ساعت برق دارند، اما تقسیم‌اوقات آن نیز مشخص نیست. به‌گفته‌ی او، برخی اوقات نیز در جریان ۴۸ ساعت تنها یک ساعت برق غیرمنظم دارند.
یک منبع از ریاست حوزوی شرکت برشنا در ولایت پروان که خواست نامش در خبر ذکر نشود، گفت که این شرکت ولایت پنجشیر را از تقسیم‌اوقات سهمیه‌بندی برق حذف کرده است.
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2023
طالبان ساختمان یک مکتب را در پنجشیر آتش زدند
این منبع همچنین گفت، که شرکت برشنا از سب‌استیشن برق پروان، سه میگاوات برق را به ولایت پروان و دو میگاوات برق را به کاپیسا اختصاص داده، اما به ولایت پنجشیر هیچ برق شهری در نظر نگرفته است.
منبع افزود، که یک ساعت برق غیرمنظم از سوی انجنیران شرکت برشنا "از باب همکاری" در ساعات آخر شب به پنجشیر وصل می‌شود.
به نظر می‌رسد شرکت برشنا این تصمیم را به‌خاطر صرفه‌جویی در مصرف برق روی‌دست گرفته است. منبع گفت که مسئولان شرکت برشنا استدلال کرده‌اند که مشترکین برق در پنجشیر کم است و تا زمان بلندرفتن ظرفیت انرژی برق، جریان برق به این ولایت قطع باشد.
با این حال، باشندگان ولایت پنجشیر، قطع جریان برق این ولایت را "تبعیض آشکار" از سوی شرکت برشنا می‌دانند و می‌گویند که برق‌رسانی به تمام ولایات کشور مسئولیت این شرکت است.
باشندگان پنجشیر همچنین می‌گویند، که شرایط امنیتی در سال جاری در این ولایت خوب نبود و آنان نتوانسته‌اند برای زمستان مواد سوخت جمع‌آوری کنند. آنان می‌گویند، که اکنون در نبود برق، با مشکلات جدی ناشی از سرما مواجه شده‌اند.
این همه درحالی است که افغانستان در سال جاری زمستانی سختی را سپری می‌کند. در هفته‌های گذشته شدت سرما در افغانستان در طی دو دهه‌ی اخیر "بی‌سابقه" گزارش شد. در عین زمان، جریان برق وارداتی از ازبیکستان نیز روزهای متوالی قطع بود.
یادآوری می کنیم، که برپایه آمارهای رسمی، حدود ۱۷۰ نفر از اثر سرما در این کشور جان باخته و بیش از ۸۰ هزار رأس مواشی تلف شده‌اند. آمارهای غیررسمی شمار تلفات را خیلی بیشتر از این نشان می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала