- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پرتاب ماین های گلبرگ در ایزیوم از سوی نیروهای اوکراینی

CC BY-SA 4.0 / Boevaya mashina / PFM-1 in cluster dispenser (cropped photo)Блок кассеты с минами ПФМ-1С
Блок кассеты с минами ПФМ-1С - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2023
عضو شوید
دیده‌بان حقوق بشر، یک سازمان غیردولتی بین‌المللی، روز سه‌شنبه اعلام کرد، که نیروهای اوکراینی ماین‌های ضدنفر گلبرگ را در ایزیوم پرتاب کردند که منجر به کشته شدن 11 غیرنظامی شد.
به گزارش اسپوتنیک، ویب‌سایت HRW نوشته است: "به نظر می‌رسد که نیروهای اوکراینی ماین‌های زمینی را به‌طور گسترده در منطقه ایزیوم پراکنده کرده‌اند که باعث مرگ غیرنظامیان و خطرات دائمی شده است".
دیده بان حقوق بشر از 19 سپتامبر تا 9 اکتوبر درباره بکارگیری از ماین های ضد نفر در ایزیوم نظرسنجی انجام داد، این سازمان با بیش از 100 نفر از میان گواهان قربانیان، امدادگران، پزشکان و سنگ شکنان مصاحبه کرد.
فعالان حقوق بشر استفاده از "گلبرگ" را در 9 منطقه مختلف ایزیوم و همچنین در اطراف آن شناسایی کرده اند. این سازمان مرگ 11 غیرنظامی را بر اثر ماین های ضد نفر تایید کرد.
دانباس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2016
پاکساری اراضی ماین فرش شده اوکراین
به گفته پزشکان، نزدیک به 50 غیرنظامی از جمله پنج کودک که بر اثر انفجار در ماین "گلبر/ لپستوک" زخمی شده اند، تحت کمک های پزشکی قرار گرفتند. فعالان حقوق بشر همچنین از کیف خواستند موارد استفاده از ماین های ضد نفر "گلبرگ/لپستوک" توسط نیروهای اوکراینی در ایزیوم و اطراف آن را بررسی کند.
در 12 سپتامبر سال گذشته، وزارت دفاع فدراسیون روسیه گزارش داد، که سربازان از بالاکلیا و ایزیوم به منظور دستیابی به اهداف اعلام شده از یک عملیات نظامی ویژه برای آزادسازی دونباس به سمت دونتسک دوباره گروه بندی شده اند.
یادآوری می کنیم، که ماین انفجاری قوی ضد نفر (PFM-1) "گلبرگ" برای آسیب رساندن به پاها طراحی شده است و زمانی که فردی روی آن پا می گذارد فعال می شود. بر روی زمین توسط ابزارهای استخراج از راه دور نصب می شود. این تقریباً یک کپی دقیق از ماین امریکایی BLU-43/B (دندان اژدها) است. دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین بارها استفاده از مهمات خوشه ای مجهز به ماین های لپستوک توسط نیروهای اوکراینی در شهرهای این جمهوری را ثبت کرده است. هیئت دائمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد قبلاً نامه ای را در شورای امنیت در مورد استفاده از ماین های ضد نفر "گلبرگ" توسط کیف علیه غیرنظامیان در دونباس منتشر کرده بود. این نامه به دبیرکل سازمان ملل نیز ارسال شده است. اوکراین در سال 2005 کنوانسیون اتاوا را تصویب کرد که استفاده، انباشت و تولید ماین های ضد نفر را ممنوع می کند. بنابراین، کیف تعهدات بین المللی خود را نقض می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала