آوردن یک گروه از تروریستان به اوکراین از سوریه

© Photo / AP Photo / Michal DyjukИностранные наемники во время тренировки на военном полигоне.
Иностранные наемники во время тренировки на военном полигоне. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2023
عضو شوید
منابع محلی ادلب از بیرون شدن یک گروه دیگر از تروریستان خارجی از سوریه به مقصد اوکراین که از شهروندان چچن، ازبیک و تاجیک هستند، خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ولایت ادلب در شمال سوریه که در اشغال گروههای تروریستی وابسته به ترکیه قرار دارد، به منبع مهمی برای فرستادن تروریستان به اوکراین تبدیل شده است.
شبکه خبری المیادین به نقل از منابع محلی ادلب گزارش داد، یک گروه دیگر از تروریستان خارجی که از شهروندان چچن، ازبیک و تاجیک هستند، دو هفته پیش ادلب را به مقصد اوکراین ترک کردند و امروز برای جنگ در برابر روسیه وارد اوکراین شدند.
این منابع با بیان اینکه تروریستان مذکور، از سوریه وارد ترکیه و سپس عازم اوکراین شدند، خبر دادند، مافیای ترکیه مسئول انتقال تروریستان از ادلب به این کشور است و در ازای آن، مبالغ مالی زیادی دریافت می‌کنند.
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2022
دستگیری مزدوران امریکایی در اوکراین
منابع مذکور با تأکید بر اینکه این مافیا، تروریستان را به اوکراین منتقل می‌کنند، عنوان کردند، مافیا، از طریق اسناد جعلی تروریستان را به اوکراین منتقل می‌کنند تا از بازداشت برخی از این افراد که نامشان در لیست افراد تحت تعقیب قرر دارد، جلوگیری کنند.
در همین پیوند، منابع محلی در ولایت ادلب در ماه عقرب گذشته خبر دادند، که ۸۰۰ مزدور مسلح این ولایت را برای حضور در مناطق درگیری اوکراین و جنگ علیه روسیه، ترک کرده‌اند.
به گفته این منابع عملیات اعزام این تعداد مزدور در دو هفته گذشته در دو مرحله و در هماهنگی با گروهک "هیئه تحریر الشام" (جبهة النصره سابق) انجام شده است، گروهکی که بر بخش‌هایی از شمال غرب استان ادلب تسلط دارد.
تروریستان در قالب گروههای کوچک‌تر ابتدا به اردوگاههای "الجهاد" و "البشیر" در شمال شهر "سرمدا" منتقل شده‌اند و از آن‌جا شبانه و از طریق گذرگاه "باب الهوی" به خاک ترکیه رفته‌اند.
منابع محلی همچنین فاش کردند که اکثر ۸۰۰ فرد مسلح، شهروندان سوری و متعلق به گروه‌های تحت حمایت ترکیه از جمله "فیلق الشام"، "جبهه ملی برای آزادی" و "الفیلق الثالث" هستند که در قالب تفاهمات میان خود به سمت اوکراین حرکت کرده‌اند. عملیات لجستیکی انتقال این تروریستان نیز بر عهده جبهة النصره بوده است.
بدر میان تروریستانی که تا کنون عازم اوکراین شده‌اند، حدود ۶۰ تن از آن‌ها متعلق به جناح "انصار التوحید" هستند که شاخه فعلی گروهک داعش در ادلب محسوب می‌شود و اکثر آنها از ملیت‌های غیر سوری و خارجی هستند. این تروریست‌ها از زمانی که بعد از شکست در عراق و سوریه خود را به ادلب رسانده‌اند، همواره با جبهة النصره اختلاف ایدئولوژیک داشتند.
این اولین بار نیست که اخباری از اعزام تروریست‌های سوریه به اوکراین منتشر می‌شود. در دوم آبان ماه نیز روزنامه الوطن سوریه نوشت که "ابومحمد الجولانی" سرکرده ارشد جبهه النصره اوایل ماه سپتامبر در منطقه "الشغر" در شمال شهر "جسرالشغور" در غرب ادلب با سران تروریستی که بیشتر آن‌ها چچنی، روسی و اویغوری بودند، دیدار و آن ها را در قالب یک "تیپ خارجی" یه اوکراین اعزام کرده است.
به نوشته الوطن سوریه،گذرگاه غیرقانونی "خربه الجوز" سوریه مهمترین گذرگاه برای رفتن به ترکیه است که سازمان اطلاعاتی ترکیه حمایت های لجستیکی لازم را برای انجام این ماموریت‌ها ارایه می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала