کلوپ ویدیو

ترامپ: هزارن دوربین شب بین برای طالبان بجای گذاشتیم + ویدیو

© AP Photo / Evan Vucciترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا، در کارولینای شمالی گفت با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، طالبان به هزاران دوربین‌ دید در تاریکی دست یافتند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایندیپندنت، ترامپ گفت:‌ "طالبان جنگجویان خوبی‌اند، اما به ‌دلیل نداشتن دوربین دید در تاریکی، قادر به جنگیدن در شب نبودند. ما هزاران دوربین [ویژه دید در تاریکی] مدل جدید به آن‌ها دادیم که خیلی بهتر از [دوربین‌های کنونی ارتش] خود ما است و بهترین مدل‌های جدید است."
با امضای توافق‌ صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه قطر، نیروهای آمریکایی در ۳۱ اوت ۲۰۲۱ کاملا از افغانستان خارج شدند و حکومت پیشین افغانستان که از حمایت غرب و آمریکا برخوردار بود، سرنگون شد.
توافق‌ دوحه میان مایک پامپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ، و ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست‌وزیر حکومت آتی طالبان، امضا شده بود.
بیش از ۱۷ ماه است که طالبان بر افغانستان تسلط دارند و تجهیزات نیروهای نظامی آمریکا و ارتش سابق افغانستان، در اختیار این گروه است.
نیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2023
ترامپ: جای ساخت بمب هسته ای چین تنها یک ساعت از بگرام دور است، اما ما رهایش کردیم
طالبان دستیابی به تجهیزات پیشرفته نظامی را "غنیمت جنگی" می‌دانند. افراد این گروه فقط در بخش نیروی هوایی با چالش مواجه‌اند و در زمینه جنگ زمینی، تجهیزاتی به ارزش میلیاردها دلار در اختیار دارند.
با این حال، رسانه‌های وابسته به طالبان، گزارش‌هایی نیز از تلاش این گروه برای آموزش و فعال‌سازی نیروی هوایی منتشر می‌کنند.
گزارش‌های متعددی نیز از قاچاق تجهیزات نظامی از افغانستان به برخی کشورهای همسایه منتشر شده است. برخی از این تجهیزات به‌ دست گروه‌های تروریستی افتاده و حتی نمونه‌هایی از تجهیزات آمریکایی، در کشمیر تحت تسلط هند کشف شده است.
دروغگو...؟! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2022
ملا برادر واکنش نشان داد: اظهارات ترامپ "تهمت" است، تهدید نشدم
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала