مدودف وزیر امور خارجه آلمان را "احمق مفید" خواند

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель "Единой России", заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев
Председатель Единой России, заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2023
عضو شوید
مدودف، وزیر امور خارجه آلمان، بوربوک را به خاطر سخنانش در مورد جنگ علیه روسیه یک احمق مفید خواند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه، آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان را پس از سخنانش در نشست شورای امنیت در 24 جنوری درباره "جنگ علیه روسیه" یک "احمق مفید" خواند.
مدودف در توییتر انگلیسی خود نوشت: "عبارت اصلی این است: "ما در جنگ علیه روسیه هستیم، نه با یکدیگر."
بوربوک، در جریان نشست مجلس پارلمان شورای اروپا (PACE) در 24 جنوری، گفت که کشورهای اروپایی "در حال جنگ علیه روسیه هستند" و از کشورهای اروپایی خواست که با هم بیشتر برای اوکراین تلاش کنند و در میان خود به دنبال مقصر نباشند. پس از آن مورد انتقاد شدید نمایندگان و احزاب قرار گرفت و برخی خواستار استعفای وی شدند.
Встреча глав МИД РФ и ФРГ С. Лаврова и А. Бербок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
وزارت خارجه آلمان در مورد "جنگ اروپا علیه روسیه" توضیحات داد
روسیه در 24 فبروی عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد شکنجه و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته وی، این عملیات ویژه برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "از بین بردن ملیشه ها و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارچ، آنها وظایف اصلی مرحله اول را به پایان رسانده اند - آنها پتانشیل جنگی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. به گفته فرمانده معظم کل قوا، هدف نهایی این عملیات "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала