ملل متحد راه های کمک بشردوستانه به افغانستان را جستجو دارد

© AP Photo / Mary AltafferПрезидент Ирана Эбрахим Раиси во время выступления на 77-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в Нью-Йорке
Президент Ирана Эбрахим Раиси во время выступления на 77-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
عضو شوید
مارتین معاون سر منشی ملل متحد از طالبان خواسته است که یک سلسله ممنوعیتها را رفع کند، تا بتوانند به افغانستان کمک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مارتین گریفیث، معاون سر منشی سازمان ملل متحد، گفته است که در جریان مذاکرات از طالبان خواسته است که "به لحاظ خدا" اجازه بدهید که در ممنوعیت های شما استثنائات پیدا شود تا ملل متحد بتوانند به کمک های بشردوستانه خود در افغانستان ادامه دهد.
آیا کمک به افغان‌ها سازمان ملل در قالب لغو برخی از ممنوعیت های زنان از طالبان چراغ سبز دریافت خواهد کرد؟ ما در حال برنامه ریزی نظرات کارشناسان هستیم.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
ممنوعیت سفر اعضای طالبان؛ حمایت جبهه مقاومت ملی افغانستان از تصمیم اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد
در این مورد جنرال قبلی افغانستان که نخواست اسم‌اش علنی گردد، ابراز نظر نموده گفت: "می توان گفت که قوای چندگانه ایالات متحده امریکا، 1- خود امریکا 2- پنتاگون 3- کشورهای غربی 4- ناتو، 5- سازمان ملل متحد وجود دارد و بدین منظور ملل متحد می خواهد بهانه برای طالبان پیدا کنند تا بتوانند به افغان ها کمک نمایند و همچنان در تفاهم همدیگر زمینه اجرائی ساختن ادامه کمک ها را می خواهند عمل نمایند. این که در کدام سطح، آنها باهم تفاهم خواهند کرد.
باید افزود که طالبان دور از سیاست هستند و حتی طرح راحت نمودن وضع اقتصادی را هم ندارند. آنها از اسلام دور هستند، مخالف تمدن هستند، اما سلاح ساخت کافرها را می گیرند و هموطنان مسلمانان خود را می کشند. اگر نهاد های بین المللی طالبان را به رسمیت بشناسند، مرتکب جرم وجدانی و سیاسی می شوند. طالبان می خواهند که نهاد های بین المللی آنها را به رسمیت بشناسند که غیر ممکن است. ما باید با طالبان طوری عمل کنیم که خودشان از تهدید و شکنجه دست بردارند و به دختر خانم ها اجازه تحصیل را بدهند".
دبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
سازمان ملل متحد با طالبان بر سر دولت فراگیر تعامل می کند
جانباز آگاه سیاسی در این ارتباط به اسپوتنیک گفت: "بلی در این اواخر رهبری طالبان در سطح بالا تصمیم لغو حق تحصیل و کار را از زنان گرفتند. حق زندگی آرام را از طبقه اناث گرفتند. آنها می توانند وعده و قول بدهند که به تدریج یک سلسله سهولتها را برای زنان فراهم کنند. اما می توان گفت که طالبان هیچگاه حقوق زنان را رعایت نخواهد کرد، به ایشان زندگی با آسایش را فراهم نخواهند کرد که دختران آزاد به مکتب و پوهنتون درس بخوانند تا مصدر خدمت به مردم و کشور خود شوند. در اخیر می توان گفت که طالبان زنان را اسیر گرفته اند تا جامعه بین المللی ایشان را به رسمیت بشناسند".
در نتیجه می توان گفت که طالبان اصلاح پذیر نیست. باید جامع بین المللی طالبان را طوری مجبور کند که از ستم و زور دست بردارند و قدرت را به اهل دانش و شخصیت های سیاسی و اجتماعی بدهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала