مسعود اندرابی: غنی و پیرامونیانش مسئول درجه یک شکست نظام و بدبختی‌های مردم‌اند

© Photo / moiمسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان
مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
عضو شوید
وزیر امور داخله پیشین افغانستان می‌گوید، که رئیس جمهور گریزی هرگز شورای امنیت، کابینه و سران نظام را در جریان نشست های آشتی که با امریکایی‌ها داشت، قرار نمی‌داد.
به گزارش اسپوتنیک، مسعود اندرابی وزیر امور داخله پیشین افغانستان در تویترش نوشته است، که اشرف غنی با "حلقه سه نفره" خود مسئول "درجه اول شکست نظام و بدبختی‌های مردم پس از فروافتادن دولت پیشین اند".
اندرابی افزوده است، که اشرف غنی در نشست ۸صبح تنها به حلقه سه نفره خود ملاقات می‌کرد و این سبب از دست رفتن فرصت‌هایی شد که می‌توانست در مشورت به سود افغانستان به پایان برسد.
مسعود اندرابی می‌گوید: "اشرف غنی و حلقه سه نفره‌اش توهم شناخت سیاست‌های امریکا را نیز داشتند و از این‌رو حتی به اطلاعات نهادهای امنیتی مبنی بر پیامدهای منفی بیرون شدن نیروهای امریکایی توجه نکردند".
اشاره ای اندرابی به حلقه سه نفر اشرف غنی، حمدالله محب، مشاور پیشین امنیت ملی و فضل محمود فضلی، رئیس پیشین اداره امور ریاست جمهوری افغانستان است. به دلیل تمرکز قدرت در ارگ ریاست جمهوری، منتقدان اشرف غنی از این افراد به عنوان "حلقه سه نفره" یا "جمهوریت سه نفره" یاد می‌کنند. این دو نفر نقش اصلی را در تصمیم های اشرف غنی داشتند و از آن‌ها به عنوان "حلقه سه نفره" یاد می‌کنند.
پیش از این، مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین امریکا در کتابی که به تازگی منتشر کرده می‌گوید وقتی گفت و گوهای آشتی با گروه طالبان شدت گرفت، اشرف غنی همیشه یک مشکل بر سر راه این گفت و گوها بود.
یادآوری می کنیم، که مسعود اندرابی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۳۹۹ وزیر امور داخله حکومت اشرف غنی بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала