سیاستمدار دانمارکی قرآن را در بیرون از مسجدی در کپنهاگ آتش زد

© Fotolia / Meen_naرونمایی از کوچک ترین قران جهان در ایران و ثبت آن در کتاب گینس
رونمایی از کوچک ترین قران جهان در ایران و ثبت آن در کتاب گینس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
عضو شوید
رهبر حزب راست افراطی دانمارک، معامله سخت، یک قرآن را در بیرون مسجدی در کپنهاگ سوزاند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی دانمارک، "معامله سخت"، قرآنی را در بیرون مسجدی در کپنهاگ در حالی سوزاند، که خبرنگاران گواه این رویداد بودند.
بنا به گزارش رسانه ها، امروز رادیکال قصد دارد اقدام مشابهی را در نزدیکی سفارت ترکیه در کپنهاگ برگزار کند.
پیشتر گزارش شده بود، که وزارت خارجه ترکیه سفیر دانمارک در انقره را فراخوانده است. او به دلیل اجازه مقام ها برای برگزاری یک اقدام برای هتک حرمت قرآن در کپنهاگ مورد اعتراض قرار گرفت.
رونمایی از کوچک ترین قران جهان در ایران و ثبت آن در کتاب گینس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
سوختاندن "قران" در شهر نو کابل؛ طالبان متهم را لت و کوب کردند
در 21 جنوری، پالودان در سفارت ترکیه در استکهلم قرآن را سوزاند، زیرا پیش از این از مقام های سویدنی اجازه برگزاری این اقدام را دریافت کرده بود.
اردوغان در واکنش به سوزاندن قرآن گفت، که پس از این، سویدن نباید روی پشتیبانی انقره از درخواست عضویت در ناتو حساب باز کند. آتش زدن قرآن در استکهلم از سوی وزارت خارجه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از آن میان وزارت خارجه عربستان، کویت و امارات محکوم شد. گنادی آسکالدوویچ، نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه برای همکاری در زمینه رعایت حق آزادی مذهب، گفت، که مسکو سوزاندن قرآن توسط افراط‌گرایان در استکهلم را محکوم و رد می‌کند و خواستار اقدام علیه رادیکال‌ها است. فنلند و سویدن در حال تصویب درخواست‌ها برای اتحاد آتلانتیک شمالی هستند، جایی که 28 کشور از میان 30 کشور عضویت این کشورها را تایید کرده‌اند و ترکیه و مجارستان تا کنون تایید نکرده اند. روز سه شنبه یک منبع دیپلماتیک گفت، که گفت و گوهای سه جانبه ترکیه، سویدن و فنلند در مورد عضویت در ناتو به درخواست انقره برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала