آلمان در درگیری اوکراین سهم نمی گیرد

© Sputnik / Press service of The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Германии Анналена Бербок
Министр иностранных дел Германии Анналена Бербок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
عضو شوید
وزارت خارجه آلمان روز پنجشنبه 26 جنوری اعلام کرد که حمایت از رژیم کیف، آلمان را به سوی درگیری نمی برد.
به گزارش اسپوتنیک، پس از سخنرانی آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان در نشست شورای اتحادیه اروپا در استراسبورگ مبنی بر اینکه کشورهای اروپایی "علیه روسیه جنگ می کنند، نه علیه یکدیگر"، در این سخنرانی وی از های اروپایی خواست که کمک به اوکراین را افزایش دهند.
وزارت خارجه آلمان پاسخی به اشپیگل ارسال کرد که نشان می‌داد درگیری اوکراین "جنگی علیه نظم صلح اروپا و قوانین بین‌المللی" است.
Танк Леопард AS1 на учениях в Австралии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
آلمان در ماه های نزدیک تانک های لئوپارد را به اوکراین تحویل میدهد
در بیانیه آمده است: "قوانین بین‌الملل صریح است: حمایت از اوکراین در استفاده از حق فردی خود برای دفاع از خود که در منشور سازمان ملل ذکر شده است، آلمان را به طرف درگیری تبدیل نمی‌کند."
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در 24 جنوری خاطرنشان کرد که عرضه تانک‌های آلمانی لئوپارد 2 به کیف، نویدبخش روابط روسیه و آلمان نیست.
در 18 جنوری سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده در حال متحد کردن کشورهای اروپایی برای مبارزه با روسیه و ایجاد ائتلاف است. او این استراتژی را با اقدامات امپراتور فرانسه ناپلئون بناپارت و رهبر آلمان نازی، آدولف هیتلر مقایسه کرد.
کشورهای غربی کمک های نظامی و مالی به کیف را در پس زمینه عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از جمعیت دونباس افزایش داده اند. تصمیم برای برگزاری آن در 24 فبروری در رابطه با وخامت اوضاع منطقه به دلیل تیر باران نیروهای اوکراینی گرفته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала