وزارت دفاع اسپانیا تانک هایی را که ده سال در دیپو نگهداری می شدند به اوکراین می دهد

© AFP 2023 / Petras MalukasТанки Abrams армии США 2-й бригады 69-го полка 2-го батальона на железнодорожной станции в Литве
Танки Abrams армии США 2-й бригады 69-го полка 2-го батальона на железнодорожной станции в Литве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
عضو شوید
روبلز وزیر دفاع: اسپانیا تانک‌های ذخیره که ده سال در دیپو بوده است به اوکراین می فرستد.
به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا گفت که دولت اسپانیا قصد دارد تانک‌های جنگی لئوپارد را که بیش از یک دهه در گُدامی در ساراگوسا ذخیره شده‌اند، برای ارسال به اوکراین آماده کند.
او توضیح داد: "ما قبلاً با صنعت نظامی تماس گرفته‌ایم زیرا چندین لئوپارد 2A4 در ساراگوسا وجود دارد که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و ما می‌خواهیم ببینیم کدام یک می‌توانند برای برنامه‌ریزی این تحویل به خدمت گرفته شوند."
روبلز در بیانیه خود میزان تجهیزاتی را که مادرید می تواند در اختیار کی یف قرار دهد مشخص نکرده است. وی در عین حال تاکید کرد که تصمیم گیری در این زمینه با هماهنگی سایر کشورهای متحد اتخاذ خواهد شد. به گفته وی، اولین گفتگو روز پنجشنبه طی یک کنفرانس ویدئویی که توسط بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان برگزار شد، انجام خواهد شد. هفت کشوری که تانک های لئوپارد در اختیار دارند، شرکت خواهند کرد.
Боевой танк австралийской армии M1A1 Abrams выпускает снаряд во время демонстрации боевых действий, Австралия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
چندرسانه ای
تانک های آبرامز امریکایی و تانک های لئوپارد 2 آلمانی برای اوکراین
روبلز همچنین توضیح داد که در هر صورت، ایده کشورهای متحد این است که عرضه به اوکراین باید مشترک باشد. وی تاکید کرد که این امر برای هماهنگی اقدامات تانک های جنگی ضروری است.
وزیر نفت گفت: "این فقط این نیست که بگوییم (تانک‌ها) می‌فرستیم، بلکه باید با پرسنلی همراه باشد که نحوه نگهداری و استفاده از آنها را می‌دانند، که کار آسانی نیست.
او همچنین اطمینان داد که یک روز قبل از او درخواستی از وزیر دفاع اوکراین الکسی رزنیکوف برای آموزش نیروهای خود در استفاده از تانک های لئوپارد در اسپانیا دریافت کرده است. وزارت دفاع قبلاً این پیشنهاد را پذیرفته و ماژول های آموزشی دو یا دو ماه و نیم صادر کرده است.
پیشتر مارگاریتا روبلز گفته بود اسپانیا آماده است تا روند هماهنگی ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین و همچنین آموزش استفاده از آنها را آغاز کند.
در ماه جولای، مطبوعات اسپانیایی گزارش دادند که مقامات مادرید قصد دارند 40 تانک لئوپارد 2 ساخت آلمان را به کیف منتقل کنند. برای تامین تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین، کشورها باید مجوز آلمان را برای رفع محدودیت‌های صادراتی دریافت کنند. بعداً، Business Insider گزارش داد که مقامات آلمانی برنامه های اسپانیا را مسدود کردند. در نتیجه تعداد تانک ها به ده تانک کاهش یافت. در اوایل ماه اوت، مارگاریتا روبلز اعلام کرد که دولت این کشور از برنامه های انتقال دسته ای از تانک ها به اوکراین که، همانطور که مشخص شد، در "وضعیت اسفناک" هستند، صرف نظر کرده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Датский танк Leopard 2 форсирует реку во время совместных учений войск НАТО Trident Juncture 2018 (Единый трезубец) в Норвегии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
اسپانیا با تایید آلمان به تأمین تانک های لئوپارد پیوست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала