دلیل خشم غرب بر روسیه چیست؟

© Sputnik / Alexei Druzhininپوتین: باید از پتانسیل بریکس برای اقتصادهای روسیه و آفریقای جنوبی استفاده شود
پوتین: باید از پتانسیل بریکس برای اقتصادهای روسیه و آفریقای جنوبی استفاده شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
عضو شوید
L'Opinion: رزمایش مشترک روسیه، آفریقای جنوبی و چین خشم کشورهای غربی را برانگیخت
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فرانسوی L'Opinion می نویسد، برنامه های روسیه، آفریقای جنوبی و چین برای برگزاری رزمایش های دریایی مشترک، خشم غرب را برانگیخته است.
همانطور که این نشریه یادآوری می کند، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در جریان دومین سفر خود به آفریقا از زمان آغاز درگیری اوکراین، از "یک متحد قدیمی آفریقای جنوبی" دیدن کرد. وطن نلسون ماندلا از تحریم های غرب انتقاد کرده و علیرغم فشارهای آمریکا و اروپا، همکاری با مسکو را تعلیق نکرده است.
در این مقاله آمده است که آفریقای جنوبی به شریک جیواستراتژیک مسکو در برجام تبدیل شده است، اتحادی که هژمونی غرب مورد حمایت ایالات متحده را زیر سوال می برد. علاوه بر این، کشورها از لحاظ نظامی نیز نزدیک‌تر می‌شوند: تمرین‌های دریایی مشترک برای ماه فوریه با مشارکت روسیه، آفریقای جنوبی و چین برنامه‌ریزی شده است، آنها در نزدیکی تنگه موزامبیک، "نقطه استراتژیک برای تامین هایدروکربن" برگزار می‌شوند.
این نشریه تاکید می کند: "خطرناک است. غرب خشمگین است. او این را یک تهدید و نماد سالی می داند که از آغاز درگیری در اوکراین می گذرد."
专家:经济困难可用来加强金砖国家之间的合作  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
حدود 13 کشور به علاقه مند به عضویت در بریکس هستند
بر اساس گزارش L'Opinion، روسیه در حال افزایش نفوذ خود در قاره آفریقا است که ثابت می کند "تلاش های غرب برای منزوی کردن مسکو بی اثر است."
پیشتر گزارش شده بود که جمهوری آفریقای جنوبی، روسیه و چین در حال برنامه ریزی برای برگزاری رزمایش دریایی مشترک در سواحل شرقی آفریقای جنوبی از 17 تا 27 فبروری 2023 هستند. سفارت آمریکا در آفریقای جنوبی در این باره "نگرانی" خود را ابراز کرد. همانطور که لاوروف خاطرنشان کرد، او نمی‌داند که چرا تمرین‌های نظامی همراه با شرکای چینی و آفریقای جنوبی می‌تواند "واکنش متفاوتی" از سوی جامعه ایجاد کند، در حالی که تمرین‌های آمریکا در سواحل چین سوالی را از کسی ایجاد نمی‌کند.
 قمة مجموعة العشرين 2019 في مدينة أوساكا، اليابان 28 يونيو/ حزيران 2019 - الرئيس الروسي فلاديمير  بوتين ونظيره الصيني شي جين بينغ ورئيس الوزراء الهندي ناريندرا مودي، ورئيس جنوب أفريقيا ورئيس البرازيل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2022
آفریقای جنوبی خواستار ایجاد منطقه آزاد تجارتی بریکس شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала