هند وزرای خارجه پاکستان و چین را به نشست سازمان همکاری شانگهای در ماه می دعوت کرد

CC BY-SA 2.0 / Adam Jones / Indian Flag - The Mall - Shimla - Himachal Pradesh - Indiaهند در حال انکشاف سریع باور دارد که زمان آن فرارسیده
هند در حال انکشاف سریع باور دارد که زمان آن فرارسیده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
عضو شوید
هندوستان تایمز: هند از همه اعضای سازمان همکاری شانگهای، از جمله پاکستان و چین، برای نشست دعوت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، هندوستان تایمز: هند از همه اعضای سازمان همکاری شانگهای، از جمله پاکستان و چین، برای نشست آتی وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای که در تاریخ 4 و 5 ماه مه در گوا برگزار می شود، دعوت کرده است.
هند در سپتامبر گذشته ریاست سازمان همکاری شانگهای را برعهده گرفت و در سال جاری جلسات وزرای کلیدی و نشستی را برگزار خواهد کرد.
این منابع گفتند: "در حالی که هیچ تأییدی از طرف پاکستانی وجود ندارد که بلوال بوتو زرداری وزیر امور خارجه در این نشست شرکت خواهد کرد یا خیر".
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 تأسیس شد. هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان در آن شرکت دارند. کشورهای ناظر - افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان، کشورهای شریک، آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا.
Президент РФ Владимир Путин во время заседания в узком составе глав государств Шанхайской организации сотрудничества в Самарканде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2022
نپال خواستار عضویت در سازمان همکاری شانگهای شد
در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه در سپتامبر 2021، روند پذیرش ایران در این سازمان و اعطای وضعیت شریک گفتگو به مصر، قطر و عربستان سعودی آغاز شد. در نتیجه اجلاس سران این سازمان در سمرقند که در تاریخ 15 تا 16 سپتامبر برگزار شد، سندی مبنی بر آغاز روند پذیرش بلاروس به عضویت سازمان همکاری شانگهای به امضا رسید.
بین هند و چین یک مناقشه ارضی طولانی مدت بر سر مالکیت تقریباً 60000 کیلومتر مربع در ایالت شمال شرقی آروناچال پرادش و همچنین یک منطقه کوهستانی در شمال کشمیر وجود دارد. خط کنترل واقعی که جایگزین مرز بین کشورها در این منطقه می شود، در منطقه لاداخ اجرا می شود. در خزان 1962، این اختلاف حتی به یک جنگ مرزی تبدیل شد.
تنش جدید بین هند و چین در ماه می 2020 در لاداخ آغاز شد، زمانی که یک سری درگیری بین ارتش دو کشور در آنجا رخ داد و پس از آن دهلی نو و پکن حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دادند. در فبروری 2021، وزرای دفاع هند و چین خروج نیروهای مستقر پس از درگیری در منطقه را اعلام کردند و به بحث در مورد موضوعات باقی مانده در سطح فرماندهان و دیپلمات‌های ارتش ادامه دادند.
روابط بین هند و پاکستان به ویژه پس از حمله تروریستی به پایگاه نیروی هوایی هند در پاتانکوت در جنوری 2016 و بمب گذاری انتحاری در کنار کاروان پلیس شبه نظامی هند در جامو و کشمیر در فبروری 2019 به شدت بدتر شد. تشدید روابط جدید در اوت 2019 رخ داد، زمانی که دهلی نو در واکنش به انفجار فبروری، تصمیم خود را برای لغو ایالت جامو و کشمیر اعلام کرد و بر اساس آن دو قلمرو اتحادیه (واحدهای اداری با حقوق کمتر از ایالت) ایجاد کرد. : جامو و کشمیر و لاداخ. پاکستان که ادعای مالکیت بخش هندی کشمیر را دارد، این تصمیم را به شدت محکوم کرد.
هند از ضبط سلاح‌های ارتش افغانستان در کشمیر خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
دولت هند: تروریستان در کشمیر از جنگ افزارهای به‌جا مانده ای امریکایی ها در افغانستان کار می گیرند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала