سفارت روسیه در آلمان: تصمیم برلین برای تامین تانک به عادی سازی روابط با روسیه آسیب می رساند

© AFP 2023 / Ozan KoseТурецкие военные на танках Leopard 2A4 рядом с сирийской границей. Архивное фото
Турецкие военные на танках Leopard 2A4 рядом с сирийской границей. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
عضو شوید
سرگئی نچایف، سفیر روسیه در آلمان به خبرنگاران گفت که انتخاب برلین برای تامین تانک به کی یف به معنای رد مسئولیت تاریخی آلمان در برابر مردم روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه دولت آلمان اعلام کرد که تصمیم دارد تانک های لئوپارد 2 آلمان را به اوکراین منتقل کند، آلمان در نظر دارد دو گردان تانک تشکیل دهد که در مرحله اول یک گروه از 14 دستگاه تانک A6لئوپارد 2 از ذخایر Bundeswehr تهیه می شود. علاوه بر این، آموزش نظامیان اوکراینی در آلمان به زودی سازماندهی خواهد شد. علاوه بر 14 تانک و آموزش، بسته کمکی جدید آلمان به اوکراین شامل لجستیک، مهمات و تعمیر و نگهداری سیستم خواهد بود.
این دیپلمات روسی در مورد تصمیم برلین برای ارسال تانک های خود به کی یف گفت: "انتخاب برلین به معنای امتناع آلمان از به رسمیت شناختن مسئولیت تاریخی خود در قبال مردم ما در قبال جنایات وحشتناک و جاودانه نازیسم در طول جنگ بزرگ میهنی است، محموله فراموشی مسیر دشوار آشتی پس از جنگ بیئ آلمان و روسیه است."
Leopard 2 немецкий основной танк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
کابینه آلمان تصویب کرد که تانکهای "لئوپارد 2" را به اوکراین بفرستند
به گفته نچایف، با تأیید رهبری FRG، تانک های جنگی با صلیب های آلمانی دوباره به "جبهه شرقی" فرستاده می شود که به ناچار منجر به کشته شدن نه تنها سربازان روسی، بلکه جمعیت غیرنظامی نیز می شود.
برلین این تصمیم را در روزهای هشتادمین سالگرد شکستن محاصره لنینگراد که در آن صدها هزار شهروند شوروی کشته شدند، اتخاذ کرد. سفیر آلمان در پایان گفت: روابط آلمان احتمال عادی سازی آنها در آینده قابل پیش بینی را مورد تردید قرار می دهد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب تأثیر منفی خواهد داشت.
Датский танк Leopard 2 форсирует реку во время совместных учений войск НАТО Trident Juncture 2018 (Единый трезубец) в Норвегии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
اسپانیا با تایید آلمان به تأمین تانک های لئوپارد پیوست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала