- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

بایدن: نیروهای مسلح اوکراین برای ضد یورش آماده می شوند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت، که نیروهای اوکراینی برای انجام یورش های متقابل آماده می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه در سخنرانی اش در کاخ سفید گفت: "با نزدیک شدن به بهار، نیروهای اوکراینی برای تامین امنیت قلمروی که در اختیار دارند کار می کنند و برای یورش های متقابل اضافی آماده می شوند. برای آزادسازی قلمرو خود، آنها باید بتوانند در کوتاه مدت با تاکتیک های رو به رشد روسیه و راهبردی میدان نبرد مقابله کنند".
Танки M1 Abrams на международных военных учениях Summer Shield XIV в Латвии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
بایدن از تحویل 31 تانک M1 آبرامز به اوکراین خبر داد
وی خاطرنشان کرد، که ایالات متحده به اوکراین کمک می کند تا از حاکمیت خود دفاع کند.
رئیس کاخ سفید گفت: با نزدیک شدن به بهار، نیروهای اوکراینی برای تامین امنیت قلمرو تحت کنترل خود تلاش می کنند و برای یورش های متقابل بیشتر آماده می شوند.
پیشتر یکی از خبرنگاران بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گفته بود، که مقامات امریکایی 31 تانک آبرامز را به عنوان پشتیبانی نظامی به اوکراین ارسال خواهند کرد. وی تاکید کرد، که در مجموع این خودروهای جنگی 400 میلیون دالر هزینه دارند. بایدن بعداً در یک کنفرانس مطبوعاتی این اطلاعات را تأیید کرد.
یادآوری می کنیم، که دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود گفت، که طرح تامین تانک های آبرامز و لئوپارد به اوکراین به دلایل فنی کاملاً شکست خورده است. به گفته وی، این تانک ها "مثل بقیه می سوزند، تنها گران هستند". در همان زمان پسکوف اشاره کرد، که در صورت انتقال تانک ها به کیف، ایالات متحده "با سود خوبی باقی خواهد ماند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала