- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

واکنش بوندستاگ درباره درخواست لهستان برای فرستادن تانک به اوکراین

© Markus SchreiberФлаги на здании Бундестага в Берлине, Германия
Флаги на здании Бундестага в Берлине, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
عضو شوید
رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت: آلمان به خاطر درخواست لهستان برای فرستادن تانک لئوپارد به اوکراین باید بسیاری از نکات ظریف را در نظر بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، رولف موتسنیچ، رهبر فراکسیون پارلمانی حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD، بخشی از ائتلاف دولتی) به خبرنگاران گفت: "هنگام بررسی درخواست لهستان برای تامین تانک های آلمانی Leopard 2 به اوکراین، باید نکات زیادی را در نظر گرفت، بنابراین پیش بینی تصمیم آلمان دشوار است".
موتزینیچ در پاسخ به این پرسش که راه حل درخواست لهستان برای تامین تانک های آلمانی لئوپارد 2 به اوکراین چه خواهد بود، گفت: ""مسئله ایجاد موانع بر سر راه نیست، به ویژه در حق اوکراین برای دفاع از خود. اما واقعیت این است که دولت فدرال به تصمیمات مبتنی برپایه قانون پایبند است".
Первый выстрел танка Leopard 1A5 BR 6-го бронекавалерийского полка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
رئیس جمهور لهستان به اوکراین قول ساخت تانک های لئوپارد را داد
وی همچنین خاطرنشان کرد، که دولت آلمان افزون بر این، به رعایت معیارهایی از آن میان می توان به "عدم تبدیل شدن به طرف مناقشه"، "درگیر نشدن" در مناقشه و "هماهنگی تصمیمات با شرکا، به ویژه با ایالات متحده ادامه دهد".
موتزنیچ توضیح داد: "بنابراین، نمی‌توانم تصمیم دولت فدرال را پیش‌بینی کنم".
وی همچنین افزود: پس از بررسی های نخستین از درخواست طرف لهستانی، نمایندگان فراکسیون ها نیز مایلند در مورد آن بحث کنند.
روز سه شنبه یک نماینده دولت آلمان گفت، که آلمان درخواستی از لهستان برای تامین تانک های لئوپارد 2 به اوکراین دریافت کرده است. برای تامین تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین، کشورها باید مجوز آلمان را برای رفع محدودیت‌های صادراتی دریافت کنند. رسانه های فنلندی تصریح کردند، که افزون بر آلمان، لهستان و فنلند، اسپانیا، یونان و دانمارک تانک لئوپارد دارند.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала