تغییرات در مقامات دولتی اوکراین

© AP Photo / Andrew KravchenkoПлощадь Независимости в Киеве. Архивное фото
Площадь Независимости в Киеве. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
عضو شوید
معاون وزیر دفاع اوکراین پس از رسوایی در خریداری از سمت خود استعفا داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد، ویاچسلاو شاپوالوف، معاون وزیر دفاع اوکراین که مسئول تدارکات نیروهای اوکراینی است، پس از رسوایی تدارکات از سمت خود استعفا داده است.
رسانه‌های اوکراینی قبلاً نوشته بودند که وزارت دفاع اوکراین محصولاتی را برای نظامیان دو یا سه برابر قیمت‌تر از آن چیزی که می‌توان در فروشگاه‌های پرچون ‌فروشی در کیف خریداری کرد، خریداری می‌کند. این تحقیقات به توافق نامه ای مربوط می شود که توسط بخش خدمات پذیرایی در سال 2023 برای بخش های نظامی مستقر در مناطق ژیتومیر، کیف، پولتاوا، سومی، چرکاسی و چرنیهیو منعقد شد. مبلغ معامله 13.16 میلیارد گریونا (بیش از 350 میلیون دالر) است.
وزارت دفاع اوکراین پس از انتشارات رسانه ها تلاش کرد خود را توجیه کند و اعلام کرد که "اطلاعات در مورد محتوای خرید خدمات غذایی که در فضای عمومی نشر شده است، با نشانه هایی از دستکاری عمدی منتشر می شود و گمراه کننده است."
قوای امریکا و اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
در ايالات متحده پیشنهاد کردن تا به جای تانک ها به زلنسکی بايد صورت حساب بفرستند
وزیر دفاع اوکراین امروز از درخواست ویاچسلاو شاپوالوف برای برکناری وی از سمت معاون وزیر دفاع اوکراین حمایت کرد و به کابینه وزیران اوکراین درخواست داد.
این وزارت اتهامات مطرح شده را "بی اساس و پوچ" خواند و بیانیه برکناری شاپوالوف را "اقدامی شایسته در سنت های اروپا و سیاست دموکراتیک" خواند که به گفته این وزارت به حفظ اعتماد جامعه و شرکای بین المللی کمک می کند و عینیت در طول شفاف سازی های اضافی و بررسی های احتمالی را تضمین می کند.
گفته میشود ضمن استعفا معاون وزیر دفاع دو تن از مقامات دیگری هم برکنار شده است از آن جملا الکسی سیموننکو از سمت معاون قضایی عمومی اخراج شد و همچنین زلنسکی، کریل تیموشنکو را از سمت معاون رئیس دفتر خود اخراج کرد.
روز دوشنبه، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، افزایش قیمت مواد غذایی برای سربازان اوکراینی را که باعث رسوایی بزرگی شد، به عنوان یک "خطای فنی" توضیح داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала