آلمان به درخواست پولند غرض تحویل تانک‌ها به اوکراین پاسخ خواهد داد

© AFP 2023 / Christof StacheНемецкий военнослужащий на танке "Леопард"
Немецкий военнослужащий на танке Леопард - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
عضو شوید
مقامات آلمان اعلام نمودند که در پاسخ به درخواستی پولند در مورد تحویل تانک ها به اوکراین پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، کابینه وزیران آلمان هنوز درخواست رسمی پولند مبنی بر رفع محدودیت های صادراتی برای عرضه تانک های لئوپارد به اوکراین را دریافت نکرده است و در مورد پاسخ احتمالی به درخواست تجدید نظر ابراز نظر نکرده است.
اشتفن هبسترایت، سخنگوی کابینه آلمان روز دوشنبه طی نشست خبری گفت: "تا به امروز هیچ درخواست رسمی دریافت نشده است. به گفته وی، پس از دریافت این درخواست، کابینه وزیران در مورد اینکه پاسخ آن چه خواهد بود، نظر خواهد داد".
وی همزمان خاطرنشان کرد که آلمان قصد دارد هنگام برداشتن گام‌های بیشتر در حمایت از اوکراین به سه اصل اساسی پایبند باشد: حمایت از اوکراین تا زمانی که لازم باشد. در هماهنگی نزدیک با متحدین باقی بماند و تصامیم یکجانبه اتخاذ نکند.
German soldiers load armored vehicles of the type Marder on a train at the troop exercise area in Grafenwoehr, southern Germany, on February 21, 2017. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2023
نیمی از شهروندان آلمان با عرضه تانک به کیف مخالفند
ماتئوش موراویسکی صدراعظم پولند پیشتر به خبرنگاران گفته بود که موافقت آلمان با انتقال تانک های لئوپارد توسط کشورهای دیگر به اوکراین اهمیت چندانی ندارد. همچنین صدراعظم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پولست اعلام کرد که کشورش آماده تشکیل ائتلاف کوچک از کشورها بدون مشارکت آلمان برای تامین تانک به کیف است. پیش از این، Arkadiusz Mulyarchik، معاون وزیر امور خارجه پولند، گفته بود که اگر آلمان با عرضه لئوپارد به اوکراین موافقت نکند، در انزوای بین المللی قرار خواهد گرفت.
برای تامین تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین، کشورها باید جواز آلمان را برای رفع محدودیت‌های صادراتی دریافت کنند. رسانه های فنلندی تصریح کردند که علاوه بر آلمان، پولند و فنلند، اسپانیا، یونان و دانمارک تانک لئوپارد دارند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала