طالبان از چین برای توسعه زراعت در افغانستان کمک می خواهند

© Twitter account of GMICafghanistanمولوی امیرخان متقی
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
عضو شوید
امیرخان متقی وزیر امور خارجه جنبش طالبان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه چین "چین گانگ" از چین خواست تا در زراعت افغانستان سرمایه گذاری کند.
به گزراش اسپوتنیک، حافظ ضیاء احمد، معاون سخنگوی و معاون روابط عمومی وزارت خارجه طالبان گفت: "امیرخان متقی از طرف چینی خواست تا به توسعه زراعت و مالداری افغانستان، سرمایه گذاری و کمک به کشاورزان افغان کمک کند".
بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه طالبان گفت که چین نقش مهمی در سیاست خارجی دولت افغانستان دارد و دولت طالبان به مفهوم چین واحد پایبند است. به گفته وی، قرارداد اخیر میان دو کشور برای انکشاف میادین نفتی در شمال افغانستان یک تحول مهم است و می تواند به روابط تجاری دو کشور کمک زیادی کند.
Директор информационного департамента МИД Китая Цинь Ган выступает во время мероприятия (25 декабря 2013). Пекин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
تعهد وزرای خارجه چین و طالبان برای تقویت همکاری ها و مبارزه با تروریسم
متقی به طرف چینی اطمینان داد که حکومت افغانستان به امنیت و ثبات در منطقه متعهد است و به هیچ گروه یا فردی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه سایر کشورها را نخواهد داد. حافظ ضیا احمد گفت که وی همچنین اطمینان داد که طالبان امنیت شهروندان و شرکت های چینی را در افغانستان تضمین خواهد کرد.
به نوبه خود، چین گناگ، همانطور که در پیام آمده است، گفت که چین همواره خواهان توسعه روابط تاریخی با افغانستان است، به حاکمیت و ارزش های دینی و فرهنگی این کشور احترام می گذارد.
چین گانگ بخش زراعت را "موضوع امیدوارکننده همکاری بین افغانستان و چین" خواند.
آمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
طالبان قرارداد استخراج "نفت آمو دریا" را امضا کرد+ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала