اعتراضات به عضویت سویدن در ناتو

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Республики Индия Индира Ганди и сопровождающие ее лица возлагают венок к Мавзолею В.И. Ленина
Премьер-министр Республики Индия Индира Ганди и сопровождающие ее лица возлагают венок к Мавзолею В.И. Ленина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
عضو شوید
وزارت خارجه ترکیه: سوزاندن قرآن در استکهلم نشان دهنده سطح اسلام هراسی، نژادپرستی و تبعیض در اروپا است.
به گزارش اسپوتنیک، تظاهراتی علیه عضویت سویدن در ناتو و توافق با ترکیه روز شنبه در مرکز استکهلم برگذار می‌شود.
گفته میشود بیش از صد ها تن برای تظاهرات در میدان مرکزی استکهلم "نورا بارنتوگت" تجمع کردند. و در میان بیرق های متعدد و تجمع جمعیت تصاویری از یگان‌های مدافع خلق (YPG) دیده می شود.
گزارش ها از این قرار است که راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی دنمارک، بعد از یک معامله دشوار، مجوز برگزاری تجمع قرآن سوزی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم را دریافت کرد.
وزارت خارجه ترکیه روز شنبه اعلام کرد که سوزاندن قرآن در استکهلم نشان دهنده سطح اسلام هراسی، نژادپرستی و تبعیض در اروپا است.
چاووش اغلو : همکاری روسیه و ترکیه در زمینه ی دفاعی گامی علیه ناتو نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
چاووش اغلو: سوزاندن قرآن آزادی بیان نیست
در عین حال، وزیر دفاع سویدن، پل جانسون امیدوار است که گفت و گو با ترکیه در مورد مسائل امنیتی بعداً ادامه یابد. پیش از این حامیان حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) تجمعی در استکهلم برگزار کردند و در آن اظهارات و سخن‌های توهین‌آمیزی علیه طیب اردوغان‌ رئیس‌جمهور ترکیه انجام دادند.
پس از این اتفاقات مصطفی سنتوپ رئیس پارلمان ترکیه، سفر برنامه ریزی شده همتا سویدنی خود به انقره را لغو کرد. وکیل رئیس جمهور ترکیه در رابطه با این اقدام به دادگاه عالی انقره درخواست داد و پرونده جنایی تشکیل شد.
قابل ذکر است که توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سویدن گفت که اقدام پ‌ک‌ک می‌تواند روند تصویب درخواست انقره برای پیوستن سویدن به ناتو را پیچیده و مشکل‌تر نماید.
قابل یادآوری است که فنلند و سویدن در پس زمینه رویدادهای اوکراین در 18 می درخواست پیوستن به این اتحاد را به دبیرکل ناتو تحویل دادند. در ابتدا انقره از آغاز بررسی این درخواست ها جلوگیری کرد. اما در 29 جون ترکیه، سویدن و فنلند یادداشت امنیتی سه جانبه ای را امضا کردند که تمام نگرانی های انقره را در نظر می‌گیرد. ترکیه مخالفت خود را با پیوستن دو کشور به ناتو را پس گرفته است. از 6 اکتبر، 28 کشور از 30 کشور، به استثنای ترکیه و هنگری، در مورد پذیرش کشورهای شمالی در ناتو تصمیم مثبت گرفته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала