گاز افغانستان می تواند به لوله گاز تاپی روسیه بپیوندد

© Sputnik / Vladimir Vyatkinافغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است
افغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عضو شوید
کابلوف: روسیه می تواند در پروژه خط لوله گاز تاپی شرکت نماید مشروط به این که وزارت امور خارجه افغانستان پیشنهاد خود را مطرح کند.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه در پروژه خط لوله گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (TAPI) در صورتی که چنین پیشنهادی از سوی شرکا ارائه شود، مشارکت خواهد کرد. این را ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه، روز جمعه در روی آنتن شبکه تلویزیونی روسیا-24 بیان داشت.
این دیپلمات گفت: "روسیه تحت شرایطی مشارکت خواهد کرد که شرکای این پروژه چنین پیشنهاد را ارائه دهند".
افغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2022
آغاز کار عملی پروژه تاپی تا شش ماه دیگر در افغانستان
وی تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سال ها پیش آمادگی خود را برای مشارکت در چنین روندی اعلام کرد. کابلوف افزود: "این بخشی جدا ناپذیر از استراتژی روسیه برای چرخش به سمت آسیا است و این بخش اقتصادی آن است، بنابراین ما آماده هستیم تا با علاقه به این [پروژه] بپیوندیم." روسیه همیشه از این پروژه به عنوان مهم نه تنها حمایت کرده است. برای خود افغانستان، بلکه برای تمام قاره بزرگ آسیا که با کمبود فزاینده هیدروکربن مواجه است.
به گفته نماينده ويژه رئيس جمهور فدراسيون روسيه، موضوع کليدي در اين زمينه تامين امنيت در خاک افغانستان است و بقيه شرايط قابل اجراست. وی خاطرنشان کرد: رهبری فعلی به چنین پروژه های علاقه مند هستند که به رونق اقتصاد این کشور کمک کند، کشوری که به دلیل تقصیر کسانی که امروز در رامشتاین تجمع کرده اند به وضعیت اسفناکی رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала