والی ادلب: بازگشت کامل ولایت به سوریه نزدیکتر از همیشه است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyگروه های مسلح نمایشگاه دمشق را گلوله باران کردند.
گروه های مسلح نمایشگاه دمشق را گلوله باران کردند. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عضو شوید
اختصاصی
جنگجویان به زودی کنترل آخرین استحکامات در قریه های شمال و شمال غرب این ولایت را از دست خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، طیر صلحاب والی ولایت ادلب سوریه در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک گفت که بازگشت همه شهرها و قریه ولایت ادلب به آغوش دولت سوریه "نزدیکتر از همیشه" بوده است. به گفته وی، جنگجویان به زودی کنترل آخرین استحکامات در قریه های شمال و شمال غرب این ولایت را از دست خواهند داد.
طیر صلحاب گفت: "هر روز ده‌ها پیام و درخواست از غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل سازمان‌های تروریستی در قریه ها دریافت می‌کنیم. آنها منتظر بازگشت ارتش دولتی و آزادی کامل این ولایت هستند. آنها اغلب می نویسند که جنگجویان ساکنان محلی را دستگیر می‌کنند، می ربایند و می کشند، آنها را مجبور می کنند مبالغ بسیار زیادی ماهانه برای نگهداری جنگجویان بپردازند و به سادگی سرقت می کنند. این مردم از دمشق محافظت می‌کنند."
والی ولایت ادلب خاطرنشان کرد که جمعیت شهرک‌هایی که تحت کنترل دمشق نیستند مرتباً شکایت می‌کنند که شبه‌نظامیان جبهه النصره مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه را از آنها غارت می‌کنند - و بعداً آن‌ها را به قیمت‌های گزاف در بازارها به ساکنان محلی می‌فروشند.
معامله روسیه با «هوواوی» رویارویی نو با امریکا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2023
چین: امریکا با تاراج نفت سوریه جنایت می‌کند
طاهر صلحاب در مورد تلاش برای بازگرداندن مناطق به کنترل نیروهای دولتی تاکید کرد: برکسی پوشیده نیست که دولت سوریه به همراه طرف روسی تمام تلاش خود را برای بازگرداندن هر چه سریعتر کل خاک ولایت ها ما به کنترل دمشق رسمی انجام می دهند. این امر جان هزاران خانواده را که اساساً توسط جنگجویان گروگان گرفته شده اند، نجات خواهد داد."
وی افزود: دولت سوریه در سال‌های گذشته برای باز کردن دهلیزهای بشردوستانه برای تضمین خروج غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان تلاش کرده است. اما گروه های مسلح همیشه از این امر جلوگیری کرده اند: آنها همچنان راه هایی را که به مناطق تحت کنترل دولت منتهی می شود مسدود می کنند. خارج کردن مردم از دست تروریست ها بسیار دشوار است: آنها از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. پس از بازگشت تعدادی از شهرک های ادلب تحت کنترل ارتش دولتی، سرانجام حدود 60 هزار مهاجر توانستند به خانه های خود بازگردند.
به گفته والی این ولایت، ارتش روسیه نیز به مقامات سوری در بازگشت به کشور کمک کرده است. اکنون ما در حال کار بر روی بازگشت جمعیت به شهر معرت النعمان در جنوب شرقی این ولایت هستیم. دوستان و شرکای روسی ما با امنیت و تدارکات سریع و با کیفیت به ما کمک می کنند. ما نیز به نوبه خود در تلاش هستیم تا در اسرع وقت زیرساخت های زندگی راحت را برای مردم در شهر تازه بازگشته ایجاد کنیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала