اردوغان: آماده است نقش میانجیگری روسیه و اوکراین را بر عهده بگیرد

© AFP 2023 / Kayhan Ozerاظهار نظر اردوغان در باره احتمال بازگرداندن حکم اعدام و اعمال آن برای کودتاچیان
اظهار نظر اردوغان در باره احتمال بازگرداندن حکم اعدام و اعمال آن برای کودتاچیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عضو شوید
اردوغان روز دوشنبه در گفتگوی تیلفونی با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، اعلام کرد که ترکیه آماده است نقش میانجی بین روسیه و اوکراین را بر عهده بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در جریان گفتگوی تلیفونی با ولادیمیر زلنسکی، آمادگی خود را برای ایفای نقش در برقراری صلح پایدار بین روسیه و اوکراین تایید کرد.
دفتر رهبر ترکیه با اشاره به اینکه درگیری ها مورد بحث قرار گرفته است، گفت: "رجب طیب اردوغان رئیس جمهور با ولودیمیر زلنسکی،" رئیس جمهور اوکراین گفت و گوی تلیفونی داشت و در ادامه صحبت ها اردوغان در مورد سقوط هلیکوپتر اوکراین در روز چهارشنبه اظهار تأسف کرد.
گزارش ها حاکی از آن است که اردوغان در این مذاکرات آمادگی خود را برای مشارکت دیپلماتیک در برقراری صلح پایدار بین روسیه و اوکراین و ایفای نقش میانجیگری در این روند تایید کرد.
Министр обороны США Ллойд Остин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
امریکا تا چه زمانی به کيف کمک های نظامی خواهد کرد؟
وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که کیف برای تشدید تنش آماده است نه مذاکره. کرملین خاطرنشان کرد که روسیه با اظهارات غرب موافق است که صلح عادلانه و بلندمدت باید نتیجه حل و فصل اوضاع باشد، اما در عین حال، مسکو هنوز چشم‌اندازی برای مذاکره بر سر راه‌حل نمی‌بیند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала