نیروی قوی سیاسی می تواند طالبان را شکست دهد

© Spokesman of Islamic Emirate of Afghanistan, Zabihullah Mujahidدیدار معاون سیاسی نخست وزیر گروه طالبان با نماینده سازمان ملل متحد برای افغانستان 
دیدار معاون سیاسی نخست وزیر گروه طالبان با نماینده سازمان ملل متحد برای افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
عضو شوید
محمود صیقل: یک نیروی سیاسی جایگزین می تواند کشورها را مجبور نماید تا سطح تعامل خود را با طالبان کاهش دهند.
به گزارش اسپوتنیک، محمود صیقل اسبق نماینده افغانستان در سازمان ملل و یکی از چهره های نزدیک جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود گفت که یک نیروی سیاسی جایگزین قوی می تواند کشورها را مجبور کند که سطح تعامل خود را با طالبان کاهش دهند. او گفت که با در نظر داشت اعمال ناگوار طالبان، سازمان ملل به ایشان اجازه نمی دهد که به رسمیت شناخته شود.
وی افزود، گرچه کشورهای مهم منطقه با طالبان روابط غیررسمی سیاسی و اقتصادی محدود را برقرار نموده اند، اما از به رسمیت شناختن آن خودداری کرده اند.
کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2022
طالبان: کشورهای همسایه باید جلو قاچاق موادمخدر به افغانستان را بگیرند
در این ارتباط یک تن از جنرالان اردوی سابق افغانستان که نخواست نام‌اش علنی گردد به اسپوتنیک گفت: " در تلاطم روزگار بد، تحجّر و جلوگیری از کار و تحصیل بانوان افغانستان، عدم دریافت لقمه نان، فقر و بدبختی، بیچارگی، ظلم طالب، زمستان سرد، و از سوی دیگر برای حفاظت از منافع و دارایی های چپاولگران و دزدان، امکانات آن میسر شده تا کشورهای چون امریکا، غرب و ناتو یکبار دیگر چشم مداخلهٔ نظامی در افغانستان را بدوزد، که این موضوع در استراتیژی امریکا زیر دست گرفته شده، ملاقات های پشت پردهٔ امریکایی ها با جبهه ملی مقاومت بیانگر این حقیقت است. میخواهند الترناتیف آزموده شده را یکبار دیگر به آزمایش بگیرند".
وی افزود که کشورهای همسایه و اطراف افغانستان تا اینکه در جنگ رویاروی و در تقابل با دشمنان فراری خود از تاجیکستان، ازبکستان چین، چیچن، ایرانی ها و طالبان پاکستانی درگیر شوند- مفید میداند تا با طالبان در یک تعامل قرار بگیرند. باید گفت که طالبان نتوانستند امنیت فیزیکی، استخباراتی، قاچاق اسلحه و جلو مواد مخدر در افغانستان را تأمین نمایند، بدین منظور طالبان هنوز هم در لست سیاه قرار دارد و به رسمیت شناخته نشده است،. ایجاد و به قدرت رسیدن طالبان پروژهٔ امریکایی و انگلیسی با حمایت و کمک عربستان سعودی میباشد، ولی از کنترول شان بیرون شده است.
جنرال افغانی گفت که فعلآ کشورهای همسایه هم نمی‌خواهند از کسی و یا گروهی حمایت نمایند، تا اینکه طالبان با کشورهای همسایه در فکر و تلاش رویارویی قرار نگیرند و مخالفین کشورها را تقویت ننماید. بلی، اکنون الترناتیف برای به قدرت رسیدن، دو راه دارد: 1- از طریق جوامع بین‌المللی ،2-اتحاد و همبستگی ملی. با وجود که کار ناتمام و بلاوقفه نیاز دارد تا اینکه طالبان به واسطه فشارها وادار به تشکیل حکومت قانون و حکومت برپایه های وسیع لایه های ملی افغانستان گردد و در مذاکره، مفاهمه و انتخابات آزاد که طالبان هم یکی از اجزای حکومت مشارکت ملی گردد. اما باید طالبان به هر صورت بجایش شانده شود.
 چرخبال  افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
هشدار طالبان به کشور های همسایه: از هر راه ممکن چرخبال های افغانستان را بازمی‌گردانیم
یحیی ( چاووش) رئیس حزب حرکت بزرگ ملی خط میانه( خط سوم) افغانستان در این ارتباط گفت: "طوری مشاهده میشود که مشکلات افغانستان در عدم حضور نیروهای بدیل و جایگزین به این مفهوم است که دیگر مردم به جنگ سالاران، تفنگداران، تکهداران قومی، مافیایی مواد مخدر، مافیایی معادن افغانستان اعتبار نمی کنند. کسانی که در خارج نشسته اند و خود را بدیل حس می کنند و یا کسانی که از برون تازه تشکیل احزاب می کنند، آنها به هیچ وجه نمی توانند نیروی بدیل شوند و درد مردم افغانستان را معالجه کنند.
او گفت که مشکل دیگر افغانستان، مشکلات به همسایه ها است. بخصوص مانند ایران، پاکستان و حالا تاجیکستان اضافه شده است. مخالفین در این کشور ها تربیه و مسلح و به افغانستان استخدام میشوند. نیروهای مترقی، دانشمندان، وطن دوستان و متخصصین، این ها همه در سر راه آنها قرار دارند. این نیروها فعلاً متشکل نیستند تا خود را به مثابه بدیل به جامعه جهانی ارائه نمایند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала