مقدار کمک های نظامی بی سابقه امریکا به اوکراین

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteФлаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне
Флаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
عضو شوید
بسته کمک نظامی امریکا به اوکراین در حدود 2.5 میلیارد دالر برآورد شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بسته کمک نظامی امریکا به اوکراین که واشنگتن قصد اعلام آن را دارد، حدود 2.5 میلیارد دالر برآورد شده است.
پیش از این، سی ان ان گزارش داده بود که ایالات متحده می تواند یکی از بزرگترین بسته های کمک نظامی به اوکراین را در روزهای آینده اعلام کند، اما تا کنون قصد انتقال تانک های مدرن را که کیف درخواست می کند، نداشته است.
این نشریه به نقل از دو منبع آگاه این برنامه ها گزارش داد که "دولت بایدن در حال آماده شدن برای اعلام بسته کمک نظامی 2.5 میلیارد دلاری به اوکراین است که انتظار می‌رود شامل ده‌ها موتر های زرهی برادلی و استرایکر باشد."
بر اساس اطلاعات منابع، ایالات متحده ممکن است حدود 100 موتر زرهی استرایکر را به اوکراین منتقل کند. و گفته می‌شود که تانک های M1 Abrams در بسته کمکی گنجانده شوند.
Шведская 155-мм многоцелевая самоходная артиллерийская установка Archer - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
سویدن تجهیزات توپخانه "آرچر" را برای اوکراین تامین می‌کند
قابل یادآوری است، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی جنگ افزار برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала