زلنسکی وعده داد که به کریمه حمله می کند

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
عضو شوید
زیلنسکی قول داده بود که پس از تامین تسلیحات سنگین از سوی غرب به کریمه حمله خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز 19 جنوری گفت که در صورت حضور تسلیحات سنگین غرب، طرف اوکراینی برای حمله به کریمه تلاش خواهد کرد.
رهبر اوکراین طی سخنرانی آنلاین در مجمع جهانی اقتصاد گفت: به ما سلاح های سنگین بدهید و ما قلمرو خود را واپس می گیریم.
یوری جمپل، رئیس کمیته دیپلماسی عمومی و روابط بین قومی پارلمان کریمه، پیش از این روز پنجشنبه، "پاسخ کوبنده" به تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای حمله به کریمه با کمک ایالات متحده را پیش بینی کرد. وی افزود: طرح های تهاجمی مقامات امریکایی و اوکراین در مورد کریمه حکایت از لزوم حفظ منافع روسیه تا سرحد اوکراین و پولند دارد.
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
زیلنسکی: ادامه درگیری به نفع اوکراین نیست
در 18 جنوری، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده احتمال حملات اوکراین به کریمه را ارزیابی کرد. وی تصریح کرد که اوکراین بر اساس نگرانی های امنیتی خود می تواند از سلاح های غربی طبق دید خود استفاده کند. به گفته نماینده وزارت امور خارجه، واشنگتن دائما با کیف در تماس است، اما قوانین خود را به آن دیکته نمی کند.
همزمان، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن گفت که الفاظ مقامات امریکایی روز به روز خصمانه تر می شود. سفیر افزود که رسانه های امریکایی از روحیه دولت امریکا حمایت می کنند و حملات احتمالی کیف به کریمه روسیه را توجیه می کنند. این دیپلمات همچنین خاطرنشان کرد که قوای مسلح روسیه هرگونه تسلیحات را که از سوی ناتو به اوکراین ارائه شود، نابود خواهد کرد و همچنین ابراز اطمینان کرد که روسیه به حملات به خاک خود پاسخ خواهد داد.
Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2022
مدودف: شرایط زیلنسکی برای آتش بس کاملاً غیرقابل اجرا است
روز قبل، سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت که بازگشت شبه جزیره کریمه تحت کنترل اوکراین غیرممکن است.
کشورهای غربی به طور فعال شروع به ارسال سلاح های خود به اوکراین در زمینه عملیات ویژه برای محافظت از دونباس کردند که روسیه آغاز آن را در 24 فبروری سال گذشته اعلام کرد. آغاز آن با تشدید وضعیت در LDNR پیش بود
کریمه در سال 2014 پس از همه پرسی که در آن اکثر ساکنان شبه جزیره به پیوستن به فدراسیون روسیه رأی دادند، به فدراسیون روسیه بازگشت. کیف از به رسمیت شناختن نتایج رای گیری خودداری می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала