محب در واکنش به سخنان پمپئو: انداختن تقصیر به گردن افغانستانی ها بخشی از راهبرد امریکا است

حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2023
عضو شوید
مشاور امنیت ملی دولت پیشین افغانستان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه پیشین امریکا نوشته است، که سخنان وزیر امور خارجه امریکا نمونه دیگری از ریاکاری و سوءتفاهم موجود در راهبرد امریکا درباره آشتی در افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب مشاور امنیت ملی دولت پیشین افغانستان در پاسخ به سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین امریکا نوشته است، که سخنان پسین وزیر پمپئو درباره رویکرد جمهوری به آشتی در واقع نادرست است و نمونه دیگری از ریاکاری و سوء تفاهم موجود در راهبرد دولت امریکا درباره آشتی در افغانستان است.
او در ادامه افزوده است، که تقصیر به گردن افغانستانی ها انداختن همیشه بخشی از این راهبرد بوده و هست. من دیگر مطمئن نیستم که در آن زمان یا اکنون چیزی مؤثر وجود داشته باشد - همانطور که یکی از مقام های ایالات متحده زمانی به من گفت: "هیچ چیزی درباره افغانستان در افغانستان یا از سوی افغانستانی ها تعیین نمی شود".
یادآوری می کنیم، که مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین امریکا در جریان گفت و گو در دانشگاه شیکاگو گفته بود،که قرار بود توافق آشتی در افغانستان به سرانجام برسد، اما اشرف غنی مخالف آن بود.
او گفته بود، که انتظار می‌رفت پس از جنگ‌های بزرگ، دستاوردهای تاریخی یک توافق صلح در سه تا پنج سال به سرانجام برسد، اما آقای غنی حاضر نبود.
به گفته پمپئو،‌ رئیس‌جمهور غنی به جای اینکه مانند رئیس‌جمهور زلنسکی پابرجا بماند، سوار هواپیما شد و افغانستان را ترک کرد، و یک زندگی آرامی رانتخاب کرد در حالیکه مردمش در افغانستان رنج می‌برند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала