امینه محمد در دیدار با متقی: من اینجا آمده ام تا پیام جامعه جهانی را به شما برسانم

© Taliban Foreign Ministryامینه محمد در دیدار با متقی: من اینجا آمده ام تا پیام جامعه جهانی را به شما برسانم
امینه محمد در دیدار با متقی: من اینجا آمده ام تا پیام جامعه جهانی را به شما برسانم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2023
عضو شوید
معاون نخست دبیرکل سازمان ملل در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان گفت، که من اینجا آمده ام تا پیام جامعه جهانی را به شما برسانم.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه گروه طالبان در برگه تویترش درباره دیدار متقی با امینه نوشته است: امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان در دیدار با امینه محمد معاون نخست دبیرکل سازمان ملل که روز چهارشنبه برای دیدار با سران گروه طالبان وارد کابل شده بود، گفت: "عدم به رسمیت شناختن دولت طالبان (یک سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) ممنوعیت سفر برای مقام های افغانستان و محدودیت‌های سیستم بانکی، مشکلات بیشماری را برای مردم افغانستان به همراه داشته است که برای حل این مشکلات نیازمند گام‌های مثبت جامعه جهانی است".
او افزوده است، که متقی ضمن خوشامدگویی به هیأت ملل متحد ابراز امیدواری کرد، که این هیئت تصویر واقعی افغانستان را به جامعه جهانی ارائه دهد.
به گفته وی، گروه طالبان توانسته است بیشتر مشکلات کشور را حل کند. کشت مواد مخدر به صفر رسیده است، امنیت تامین شده است، مکتب ها برای نزدیک به 10 میلیون دانش آموز باز شده است.
متقی در حالی از کاهش کشت مواد مخدر سخن می گوید، که سازمان ملل از افزایش 16 درصدی کشت خشخاش در سال 2022 در افغانستان خبر داده است.
سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان در این دیدار افزوده است، که زنان در افغانستان به شدت در بخش های آموزشی و بهداشتی کار می کنند، در حالی که کسانی که پیش از این در اداره ای دولتی کار می کردند در خانه حقوق می گیرند. شمار زندانیان زن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
متقی همچنین در این دیدار خاطرنشان کرده است، که گروه طالبان فرصت های زیادی را در بخش تجارت ارائه کردند.
به گفته وی هزاران معتاد بی خانه در 83 مرکز درمانی زیر درمان هستند.
سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در این دیدار تاکید کرد: همه این تلاش‌ها نیازمند همکاری لازم جامعه بین‌المللی است.
آمنه محمد نیز به نوبه خود در این دیدار گفته است، که او برای این به کابل آمده است تا "وضعیت را از نزدیک ببیند و اطلاعات جامعه جهانی را به دولت افغانستان برساند".
نماینده سازمان ملل متحد وعده داده است، که با برداشتن گام های محکم برای ادامه کمک رسانی به افغانستان، حقایقی را که شاهد آن است به جامعه جهانی منتقل کند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در 15 اگوست سال 2021 افغانستان را به در یک معامله پنهانی و پیچیده به تصرف خود درآورد، اما حکومت آن هنوز به طور رسمی از سوی هیچ کشوری در جهان به دلیل فراگیر نبودن و اجرای دستورهای افراطی این گروه به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала