سردی بی‌پیشینه و تلفات ان

© REUTERS / Omar SobhaniМужчина в снегу после первого снегопада в Кабуле
Мужчина в снегу после первого снегопада в Кабуле  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2023
عضو شوید
سردی هوا در ولایت های بادغیس، جوزجان و غزنی جان ۱۲ تن را گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، روز دو شنبه ۲۶ ماه جدی، در روستای کوهستانات والسوالی آقچه ولایت جوزجان دو زن و یک کودک در نتیجه نبود امکانات بهداشتی و ترانسپورتی جان باختند. و همچنان در ولایت غزنی جان باختن شش تن از مردان معتاد تعید شده است.
در همین حال عبدالبصیر رامکی سر طبیب شفاخانه ولایتی غزنی می‌گوید که با سرد شدن هوا چهار رویداد جان باختن در نتیجه سردی هوا را ثبت دراند. بر بنیاد آمار ها در شش روز گذشته که هوا به شدت در افغاسنتان سرد شده است نزدیک به ۵۰ تن جان باختند و ده ها راس مواشی تلف شده است.
دریای کوکچه یخ زده است، سرما در بدخشان آب آشامیدنی را در برخی از ولسوالی‌های این ولایت یخ زده است. در پی ریزش برف و سردی هوا آب آشامیدنی در شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان و برخی از روستاها قطع شده است. باشندگان بدخشان می‌گویند که سردی هوا در سال روان به‌گونه‌ی بی‌پیشینه است که لوله‌ها و جوهای آب یخ بسته‌اند.
در همین حال معزالدین احمدی رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان می‌گوید که سردی هوا در بدخشان به‌گونه‌ای است که آب دریای کوکچه به شدت یخ زده است.
ریاست هواشناسی هفته جاری را سرد ترین روزهای این زمستان پیش بینی کرده است. شدت سرما در این زمستان در ۲۴ سال گذشته بی پیشینه گفته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала