اشتباه ناتو با روسیه باعث درگیری در اوکراین شد

© Photo / U.S. State DepartmentЗдание Госдепартамента США в Вашингтоне
Здание Госдепартамента США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2023
عضو شوید
مشاور سابق وزارت امور خارجه امریکا: گام های اشتباه گذشته ناتو با روسیه منجر به درگیری امروز در اوکراین شد.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید فیلیپس، مشاور سابق وزارت امور خارجه در سه دولت ریاست جمهوری امریکا، طی مقاله ای برای مجله نشنال اینترست نوشت: گام های اشتباه گذشته ناتو با روسیه منجر به درگیری امروز در اوکراین شد.
قابل ذکر است که در پایان دسامبر سال گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، طی دیدار با مادران شرکت کننده‌گان در عملیات ویژه، گفت که اگر کودتای سال 2014 در اوکراین رخ نمی داد، اصلاً خصومتی وجود نمی داشت.
ریشه های بحران امروز را می توان در بیانیه پایانی نشست سران ناتو در بخارست در سال 2008 جستجو کرد که مدعی شد اوکراین روزی به این ائتلاف خواهد پیوست.
Боинг E-3 «Сентри» системы AWACS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
ناتو در تلاش ردیابی فعالیت های نظامی روسیه
به گفته نویسنده، نگرانی کرملین تنها زمانی تشدید شد که واشنگتن از کودتای اوکراینی حمایت کرد. پس از آن، بلوک نظامی فرصت های زیادی برای آرام کردن روسیه داشت. فیلیپس توضیح داد که بسیاری از این اقدامات در نهایت انجام شد، اما خیلی دیر.
این کارشناس معتقد است که کمک به مقامات اوکراین پس از شروع یک عملیات نظامی ویژه ناامید کننده بود. قوای اوکراین در ابتدا به جای تسلیحات کشنده، باند و زره بدن دریافت کرد و سپس کشورهای غربی تصمیم گرفتند که قوای مسلح اوکراین به جای مدل های مدرن، تجهیزات نظامی کافی شوروی داشته باشند.
مشاور سابق وزارت امور خارجه گفت، اگرچه مخالفت روسیه در ماه‌های اخیر شروع به افزایش کرده است، اما این نگرانی وجود دارد که رهبری جدید کنگرس ایالات متحده ممکن است حمایت از مقامات کیف را در چنین حجمی متوقف کند.
در پایان سال 2022، کاخ سفید اعلام کرد که قصد دارد به اوکراین ماشین های محاربوی پیاده نظام بردلی، و آلمان با وسایط محاربوی پیاده نظام Marder و یک دستگاه دافع هوا اضافی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز به نوبه خود وعده داد تا ماشین های محاربوی یا تانک های چرخ دار AMX-10RC را تامین کند. یک روز قبل، ریشی سوناک، صدراعظم بریتانیا نیز تصمیم به انتقال تانک های چلنجر 2 به اوکراین را اعلام کرد.
ولادیمیر پوتین قبلاً خاطرنشان کرده بود که روسیه هرگز از مذاکره با اوکراین امتناع نکرده است و مقامات کیف خود آن را ممنوع کردند، "که تا حدودی غیرعادی و حتی عجیب به نظر می رسد." رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو به دنبال چرخاندن درگیری اوکراین نیست، بلکه به دنبال پایان دادن آن است. در حین حال، غرب به طور فزاینده ای در مورد نیاز اوکراین به ادامه خصومت ها و همچنین تامین تسلیحات و آماده نمودن نیروهای مسلح اوکراین در خاک خود صحبت می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала