سخنگوی اردوغان: جامعه جهانی هنوز خواهان گفتگو بین روسیه و اوکراین نیست

© AP Photo / Emrah GurelПресс-секретарь президента Турции Ибрагим Калын
Пресс-секретарь президента Турции Ибрагим Калын  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
عضو شوید
نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه در مورد صلح روسیه و اوکراین گفت: من در این مورد کمی بدبین هستم. اما ممکن است یک یا دو ماه دیگر این نگرش تغییر کند و ما شانس بیشتری داشته باشیم.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه، ابراهیم کالین گفت: تمایل جامعه جهانی برای ایجاد شرایطی برای مذاکرات جدی بین روسیه و اوکراین را نمی بیند.
ابراهیم کالین در پاسخ به سوالی "تاس" گفت: "این بسیار ناراحت کننده است که جامعه جهانی تمایل کافی برای ایجاد شرایط برای مذاکرات جدی بین فدراسیون روسیه و اوکراین را ندارد. در زمینه موضوع مهم جیوپلیتیک، یک معماری امنیتی جدید که از غرب، اروپا، روسیه و اوکراین محافظت خواهد کرد. آنها به [روسیه] تضمین های روشنی می دهند که اوکراین به ناتو نخواهد پیوست و اوکراین تضمین عدم تجاوز را دریافت خواهد کرد."
کالین در عین حال اشاره کرد که در حال حاضر "در جهان تمایل به ادامه درگیری وجود دارد" و "بحث در مورد توافق صلح در اوکراین غیرممکن است."
همانطور که گفتم، "همه مردم در حال جنگیدن هستند. در شرایطی مثل این حتی صحبت کردن درباره حسابداری هم سخت است، بطور مثال، ۱۰ درصد از برنامه صلح اوکراین، ۲۰ درصد روسیه، دشوار است. هیچ کاری نمیشود کرد. من در این مورد کمی بدبین هستم. اما ممکن است یک یا دو ماه دیگر این نگرش تغییر کند و ما شانس بیشتری داشته باشیم."
از دیدگاه کالین، طرح صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین "شامل مفاد بسیاری است که با رویکرد صحیح [بحث و اجرا] می‌تواند برای روسیه نیز مناسب باشد."
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که روسیه با ارزیابی ترکیه از "طرح صلح" پیشنهادی زلنسکی موافق نیست، این طرح برای مسکو غیرقابل قبول است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала