چین: امریکا از ساختن دشمنان پنداری دست بردارد

© AP Photo / Andy Wongمعامله روسیه با «هوواوی» رویارویی نو با امریکا است
معامله روسیه با «هوواوی» رویارویی نو با امریکا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت: واشنگتن و توکیو بایستی ذهنیت جنگ سرد را کنار گذاشته از دشمن‌سازی در منطقه آسیا-پاسیفیک دست بردارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت واشنگتن و توکیو بایستی ذهنیت جنگ سرد را کنار گذاشته از دشمن‌سازی در منطقه آسیا-پاسیفیک دست بردارند.
وانگ ون‌بین در نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران گفت: "ما از امریکا و جاپان می‌خواهیم این ذهنیت جنگ سرد و سوگیری‌های ایدئولوژیک را کنار بگذارند، از ساختن دشمنان خیالی دست بردارند و تلاش برای کاشتن بذر جنگ سرد جدید در آسیا پاسیفیک را متوقف کنند".
چین برای اردوی افغانستان نظامیان تربیه میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
وزارت خارجه چین: مشکلات جدی در پیوندها با امریکا وجود دارد
اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به صدور بیانیه‌ای مشترک از سوی امریکا و جاپان در روز چهارشنبه صورت گرفت. در آن بیانیه ائتلاف میان واشنگتن و توکیو به عنوان محور صلح در منطقه توصیف شده بود.
وز چهارشنبه بود، که مقام‌های امریکایی گفتند، که پنتاگون قصد دارد بدون تغییر شمار نظامیان امریکایی در جاپان، برای مقابله با چین توانمندی موشکی ضدکشتی در این کشور را افزایش دهد.
پیش از این نیز "جیمز بایرمن" فرمانده نظامیان امریکایی مستقر در جاپان گفته بود که واشنگتن و توکیو همکاری‌های نظامی خود را با هدف مقابله با تقویت چین در منطقه، افزایش می‌دهند.
سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش گفت: "ما به شدت با بیانیه واشنگتن و توکیو درباره اینکه چین بزرگترین چالش راهبردی آنها در منطقه است، مخالف هستیم".
وانگ با بیان اینکه امریکا و جاپان برای متشنج کردن اوضاع در منطقه بهانه می‌آورند، توضیح داد: "ما از واشنگتن و توکیو می‌خواهیم که ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند و از ایجاد دشمنان خیالی دست بردارند".
وی درباره دامن‌زدن انگلیس به تفکرات جدایی‌طلبانه در منطقه هنگ‌کنگ نیز گفت: "هنگ‌کنگ به چین بازگشته است و مداخلات بریتانیا در این زمینه پذیرفتنی نیست. لندن به‌دنبال بی‌ثبات کردن منطقه است".
این دیپلمات چینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه امریکا با سیاسی کردن مسائل اقتصادی و بازرگانی باعث تضعیف نظام اقتصادی بین‌المللی می‌شود، اظهار داشت: "ما از ایالات متحده می‌خواهیم که جنگ سرد جدید را متوقف کند و از حوزه فناوری برای تحمیل سلطه‌گری خود کار نگیرد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала