دانشمندان دریچه‌ای در نزدیکی زمین پیدا کرده اند

© Sputnik / Alina Polyanina/DepositphotosВремениподобная кротовая нора
Времениподобная кротовая нора - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
کرم چاله ها - تونل هایی در فضا زمان، که از طریق آنها می توانید به صورت نظری وارد کهکشان ها و حتی جهان ها شوید.
به گزارش اسپوتنیک، چندین مقاله در مورد کرم چاله ها - تونل هایی در فضا زمان، که از طریق آنها می توانید به صورت نظری وارد کهکشان ها و حتی جهان ها شوید، به یکباره در مطبوعات علمی ظاهر شد.
دانشمندان گزارش می دهند که برای اولین بار موفق به تعمیر فیزیکی ناحیه ای در کهکشان ما شده اند که شبیه کرم چاله است. یک کرم چاله کلاسیک به طور سنتی به عنوان یک لوله سه بعدی در یک فضای دو بعدی منحنی نشان داده می شود.
این تناقض با نسبت عام ندارد، اما بسیاری از دانشمندان بر این باورند که این تونل ها تنها در صورتی پایدار هستند که با مواد عجیب و غریب با تراکم انرژی منفی پر شوند که یک دافعه جذب کننده قوی ایجاد می کند و از فروپاشی سوراخ جلوگیری می کند.
احتمالاً کرمچاله‌ها فقط در سطح خرد وجود دارند و فقط برای ذرات بنیادی پرانرژی قابل عبور هستند، اما هنوز امید برای "درگاه‌های" بزرگ‌تر باقی مانده است. اخترفیزیکدانان بر این باورند که ورودی آنها شبیه به یک سیاهچاله معمولی است - این منطقه از لحاظ جذب قدرتمند است. تخمین زده می شود که میلیون ها سیاهچاله با جرم ستاره ای در کهکشان راه شیری وجود دارد - و برخی از آنها ممکن است دهان کرم چاله ها باشند.
این احتمال وجود دارد که چنین افرادی در جایی نه چندان دور از زمین وجود داشته باشند - البته با استانداردهای نجومی. محققان مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان در ایالات متحده و موسسه نجوم ماکس پلانک در آلمان گزارش داده اند که نزدیک ترین سیاهچاله شناخته شده را پیدا کرده اند. این جرم که Gaia BH1 نام دارد، حدود 10 برابر بزرگتر از خورشید است و 1566 سال نوری از زمین فاصله دارد.
این احتمال وجود دارد که این یک کرم چاله باشد. ستاره ای به دور Gaia BH1 می چرخد ​​که شبیه به خورشید است. در چنین سیستم های دوتایی، سیاهچاله معمولاً از ستاره "تغذیه" می کند و در عین حال پرتوهای ایکس قدرتمندی را ساطع می کند. اما این سیاهچاله نه ماده را می کشد و نه چیزی از خود ساطع می کند. ستاره شناسان چنین اجرام مرموز را سیاهچاله های مشروط "خواب" می نامند. اینها قبلاً در کهکشان ما یافت نشده بود.
به لطف تلسکوپ فضایی گایا، که یک اثر جذب اضافی را روی یکی از ستارگان صورت فلکی Ophiuchus ثبت کرد، کشفی انجام شد. فقط نور از او می آمد. جرم و مکان جسم نامرئی به صورت تئوری محاسبه شد. دانشمندان شکی ندارند که این یک سیاهچاله است. وجود Gaia BH1 بعداً توسط داده های تلسکوپ زمینی Gemini تأیید شد. دانشمندان خاطرنشان می کنند که در واقع، کرم چاله ها تنها شانس پروازهای بین ستاره ای هستند. بنابراین، دانشمندان با وجود تمام طبیعت خارق‌العاده کنونی کرم‌چاله‌ها، به مطالعه آنها ادامه خواهند داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала