حکمتیار: در تأمين امنيت و نگهداری از جان و مال مردم آماده‌ همکاری با گروه طالبان هستیم

© Sputnikگلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی در حالی از همکاری در تامین امنیت با گروه طالبان خبر داده است، که چندی پیش او از یک یورش مهاجمان انتحاری جان سالم به در برد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی می‌گوید، که آماده‌ی هم‌کاری با طالبان در جهت تأمین امنیت در افغانستان است. چون به گفته‌ی او حزب اسلامی امکانات‌ و افراد آموزش‌دیده برای تأمین امنیت و حفظ جان و مال مردم دارد.
حکمتیار امروز (جمعه، ۲۳ جدی) در خطابه نماز جمعه خطاب به نمازگزاران افزوده است: "در جهت تأمين امنيت و حفظ جان و مال مردم و جلوگيرى از عمليات گروهاى اجير و تروريست، همه يك‌جا و دست در دست هم وارد عمل مى شويم. با هرچه داريم در برابر تروريست‌ها مى‌ايستيم و ملت مظلوم خود را از شر آنان نجات مى‌دهيم".
گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
واکنش حکمتیار به انفجار در مقابل وزارت خارجه
او‌ بار دیگر از گروه طالبان خواسته است تا دروازه های مکتب‌ها و مرکز‌های آموزشی را به‌روی دختران باز کنند. چون به گفته‌ی حکمتیار آموزش زنان فرض است و هیچ‌کسی صلاحیت غصب آن را ندارد.
رهبر حزب اسلامی پیش از این تصمیم منع تحصیل دختران را "شرم‌آور، بیهوده و هلاک‌کننده" خوانده بود.
یادآوری می کنیم، که حکمتیار در حالی از تأمین امنیت و حفظ جان مردم سخن می‌زند که ماه گذشته او از یک حمله‌ مهاجمان انتحاری جان سالم به در برد.
مهاجمان مسلح ساعت ۲:۰۰ پس از چاشت ماه گذشته (جمعه، ۱۱ قوس) بر مسجد دفتر حزب اسلامی در ساحه‌ای از سرک دارالامان شهر کابل، از مربوطات حوزه ششم امنیتی، حمله کردند که در نتیجه آن یک محافظ او کُشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала