امراالله صالح به تیم کرکت: ارزش های انسانی و شرافت مسلکی مقدم تر از هرچیز دیگر است

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در واکنش به بازی نکردن تیم کرکت استرالیا در برابر تیم کرکت افغانستان نوشت: تحریم دایم و یا موقت تیم کرکت افغانستان در مسابقات خارجی گام مثبت است.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در واکنش به بازی نکردن تیم کرکت استرالیا در برابر تیم کرکت افغانستان در برگه رخنامه اش نوشت: اشتراک تیم کرکت افغانستان در ضیافت حقانی، گرفتن عکس های یادگاری با تبسم و خنده و خموشی در برابر تمام جهالت و مظالم طالبان از جمله منع آموزش و تعلیم برای دختران مایه نومیدی و شرمساریست.
نخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2022
سرپرست وزارت داخله طالبان با رهبری تیم ملی کرکت دیدار کرد
او در ادامه افزوده است: لهذا تحریم همیشه گی و یا موقتی این تیم در بازی های خارجی یک گام مثبت و با مفهوم است تا اینها بدانند که ارزش های انسانی و شرافت مسلکی مقدم تر از هرچیز دیگر است. آیا حساب کرده اید که طالب ها چه تعداد انسان های بیگناه ومظلوم را کشته اند؟
پیش از این، اعضای تیم ملی کرکت افغانستان در سپتامبر سال ۲۰۲۲ با سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان دیدار کردند که با واکنش تند کاربران و فعالان حقوق بشر مواجه شد.
زبیده اکبر، فعال حقوق بشر از بازیکنان تیم کریکت پرسیده بود: چه نقطه وصلی بین شما و یک تروریست وجود دارد؟ چگونه می‌توانید از خون صدها قربانی حملات انتحاری حقانی چشم‌پوشی کنید؟
سراج الدین حقانی در ماه حوت ۱۴۰۰ در یک سخنرانی در کندهار اعلام کرد که تنها ۱۰۵۰ نفر از اعضای گروه او، یعنی شبکه حقانی در یک و نیم دهه گذشته حملات انتحاری انجام داده‌اند.
او بعد از ورود طالبان به کابل بارها با خانواده‌های عاملان حملات انتحاری دیدار کرده و از عملیات انتحاری که او آن را "عملیات استشهادی" می‌خواند، ستایش کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала