اعضای شورای امنیت سازمان ملل: گروه طالبان دستورهای ظالمانه در برابر بانوان را بیدرنگ لغو کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
در این بیانیه اعضای شورای امنیت سازمان ملل آمده است، که گروه طالبان باید به حقوق زنان و دختران در همه جنبه‌های جامعه احترام بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، یازده عضو شورای امنیت سازمان ملل شامل بریتانیا، امریکا، سوئیس، آلبانیا، برازیل، اکوادور، فرانسه، گابن، جاپان، مالت و امارات متحده عربی با ابراز نگرانی از وضعیت زنان و دختران در افغانستان از گروه طالبان خواستند همه دستورهای ظالمانه در برابر زنان را بیدرنگ لغو کنند.
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
نشست ویژه ای شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان
اعضای شورای امنیت سازمان ملل امروز (جمعه، 23 جدی) در پایان نشست سری در بیانیه‌ای‌ مشترک تاکید کردند، که گروه طالبان باید به حقوق زنان و دختران در همه جنبه‌های جامعه احترام بگذارد.
این شورا با ابراز نگرانی از وضعیت زنان و دختران در افغانستان اضافه کرده‌اند: "ما در کنار همه زنان و دختران این کشور هستیم و تعهد خود را برای اولویت دادن به حقوق آن‌ها را تکرار می‌کنیم".
در این بیانیه هم‌چنان تاکید شده است، که نقش زنان برای تسکین وضعیت وخیم بشردوستانه در افغانستان "حیاتی" است.
این کشورها با انتقاد سخت از محدودیت‌های وضع شده بر زنان به طالبان خاطرنشان کردند که آنان باید درک کنند که بدون مشارکت زنان، کمک‌رسانی به نیازمندان، به‌ویژه زنان و دختران دشوار است.
کشورهای عضو شورای امنیت افزودند، که موضوع وضعیت زنان و دختران در افغانستان باید در دستور کار این شورا باقی بماند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در پانزدهم اگوست سال 2021 در یک معامله پنهانی و پیچیده با امریکا یکبار دیگر بر افغانستان بدون درگیری چیره شد و پس از دستورهای سختگیرانه ای زیادی بر شهروندان افغانستان به ویژه زنان به اجرا گذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала