اسد در مورد تماس با ترکیه با مشارکت روسیه اظهار نظر کرد

© AP Photoبشار اسد
بشار اسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
عضو شوید
اسد نیازها را به بررسی های اولیه با روسیه، در مورد تماس با ترکیه اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با الکساندر نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه گفت: دیدارهایی مانند مذاکرات اخیر میان وزرای دفاع سوریه، ترکیه و روسیه نیاز به مطالعه اولیه و هماهنگی دقیق بین مسکو و دمشق برای به دست آوردن نتایج ملموس دارد.
دفتر ریاست جمهوری در بیانیه ای که پس از این دیدار منتشر شد، اعلام کرد: "این گونه نشست ها باید با هماهنگی و برنامه ریزی قبلی بین روسیه و سوریه برای مؤثر واقع شدن و دستیابی به اهداف مشخصی که سوریه در انتظار آن است، آماده شود".
اسد تاکید کرد که چنین نتایجی به معنای پایان اشغال (سرزمین سوریه) و پایان حمایت از تروریسم است.
به گزارش دفتر ریاست جمهوری، دیپلمات روس گفت که مسکو "اجلاس سه جانبه را مثبت ارزیابی می کند وادامه این دیدارها و توسعه تماس ها در سطح وزرای خارجه را مهم می داند."
طرفین همچنین در مورد توسعه روابط راهبردی روسیه و سوریه و وضعیت در عرصه بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت که نشست وزرای خارجه روسیه، ترکیه و سوریه ممکن است در اوایل فوریه برگزار شود، اما هنوز تاریخ نهایی مشخص نشده است.
وزارت دفاع روسیه گزارش داد وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه در 28 دسامبر در مسکو مذاکرات سه جانبه ای را برگزار کردند و راه های حل بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. این وزارتخانه تصریح کرد که "در پی این دیدار، طرفین ماهیت سازنده گفت‌وگوهای برگزار شده در این قالب و لزوم ادامه آن به نفع تثبیت بیشتر اوضاع در جمهوری عربی و کل منطقه را یادآور شدند." رسانه ها خاطرنشان کردند که مذاکرات بین روسای ادارات نظامی در مسکو اولین مذاکرات رسمی بین آنکارا و دمشق در 11 سال گذشته بود.
 ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
وزارت دفاع ترکیه: اجازه نمی دهیم به "برادران سوری" آسیب وارد شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала