- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پریگوژین از آزادی کامل سولدار خبر داد

© AP Photo / Roman ChopДым над Соледаром в Донецкой области
Дым над Соледаром в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عضو شوید
بنیانگذار گروه واگنر، آزادی کامل سولدار و نابودی 500 سرباز اوکراینی را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایفگینی پیرگوژین بنیانگذار گروه واگنر با انتشار پیامی در کانال تلگرام سرویس مطبوعاتی این گروه از آزادی کامل سولدار خبر داد.
وی گفت: یک بار دیگر می‌خواهم آزادسازی و پاکسازی کامل قلمرو سولدار از یگان‌های ارتش اوکراین را تأیید کنم.
Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2022
از بین بردن جنگ افزارهای امریکایی در منطقه سولدار از سوی نیروهای هوافضای روسیه
به گفته این بازرگان، غیرنظامیان را پس از آزادی از شهر بیرون کرده اند.
پریگوژین تصریح کرد، که نیروهای روسی، 500 سرباز اوکراینی را که نمی خواستند تسلیم شوند، نابود کردند.
نیروهای مسلح روسیه روز گذشته موفق شدند روستای پودگورودنویه در منطقه سولدار را نیز زیر کنترل خود درآورند. نیروهای مسلح اوکراین تا 80 سرباز، یک تانک، سه خودروی جنگی زرهی و دو خودرو را از دست دادند. سولدار برای کیف اهمیت راهبردی دارد و در مرکز خط دفاعی آرتیموفسک-سورسک قرار دارد. در اینجا ارتش اوکراین استحکامات دفاعی قدرتمندی برپا کرده بود. آزادسازی سولدار این امکان را فراهم می کند که مسیر مستقیم عرضه بین آرتموفسک و سورسک و همچنین پوشش آرتموفسک از سمت شمال قطع شود.
یادآوری می کنیم، که از 24 فیبروری، یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین در حال انجام است. ولادیمیر پوتین آن را هدف نهایی از آزادی دونباس و ایجاد شرایطی که امنیت روسیه را تضمین می کند، خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала