نکوهش یورش انتحاری امروز از سوی ایران و بریتانیا

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یورش انتحاری امروز در برابر ساختمان وزارت امور خارجه افغانستان زیر کنترل گروه طالبان را به شدت نکوهش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر ‏کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) 21 ماه جدی یورش انتحاری در برابر ساختمان وزارت امور خارجه افغانستان زیر کنترل گروه طالبان را به شدت نکوهش کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان، از خداوند برای زخمیان این رویداد بهبود عاجل مسئلت کرد.
طالبان: کشته شدگان انفجار امروز 5 نفر/ گواهان: کشته شدگان انفجار امروز 21 نفر
پیش از این، سفارت ایران در افغانستان هم به دنبال انفجار امروز در برابر ساختمان وزارت خارجه گروه طالبان را نکوهش کرده بود.
سفارت ایران در افغانستان در تویترش نوشت: "سفارت جمهوری اسلامی ایران رویداد تروریستی بعدازظهر امروز ۲۱ دیماه/جدی، مقابل دروازه ای ورودی وزارت امور خارجه افغانستان که منجر به جان باختن و زخمی شدن شماری از کارکنان آن وزارت و مردم بیگناه افغانستان گردید را نکوهش نموده؛ مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده قربانیان ابراز می‌دارد".
همچنان، هوگو شارتر، کاردار سفارت بریتانیا در افغانستان انفجار امروز در برابر وزارت خارجه طالبان در کابل را نکوهش و آن را "خشونت‌آمیز" خوانده است.
کاردار سفارت بریتانیا در افغانستان امروز (چهارشنبه، ۲۱جدی) در تویترش نوشت: کشورش چنین اعمال "خشونت آمیز بی‌معنی و بی‌رویه" را نکوهش می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала