تانک ترکی آلتای: چرا راه اندازی تولید انبوه به تعویق افتاد؟

© BMC تانک ترکی آلتای: چرا راه اندازی تولید انبوه به تعویق افتاد؟
تانک ترکی آلتای: چرا راه اندازی تولید انبوه به تعویق افتاد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عضو شوید
قرار بود تولید سریالی تانک های آلتای در سال 2020 راه اندازی شود، اما به دلیل تحریم هایی که نیروگاه تانک قرار بود از آلمان تحویل داده شود زیر آن قرار گرفت، این برنامه ها به تاخیر افتاد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در 9 جنوری در مراسم تحویل دسته ای از ساختارهای توپخانه ای خودکششی داخلی نسل جدید Fırtına ("طوفان") به نیروهای مسلح، درباره پروژه توسعه نخستین تانک آلتای ترکیه اظهار نظر کرد.
به گفته اردوغان، تولید سریالی تانک ها در سال 2025 با نتایج آزمایش ها برنامه ریزی شده است که در جریان آن دو تانک آلتای به نیروهای مسلح ترکیه منتقل می شود.
تانک های ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2019
دولت لیبیا تمایل دارد از ترکیه تانک و پهپاد دریافت کند
بر اساس اطلاعات تایید شده از سوی منابع اسپوتنیک در وزارت صنایع دفاعی تحت مدیریت ریاست جمهوری ترکیه، این دو تانک به موتور دیزلی هیوندای دوسان DV27K ساخت کوریای جنوبی و گیربکس EST15K ساخت SNT Dynamics مجهز خواهند شد. در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش ها، می توان درباره افزایش سفارش ها برای گروه قدرت کوریای جنوبی صحبت کرد.
در همین حال، ابتدا قرار بود تولید سریالی تانک های آلتای در سال 2020 راه اندازی شود، اما به دلیل تحریم هایی که نیروگاه تانک قرار بود از آلمان تحویل داده شود زیر آن قرار گرفت، این برنامه ها به تاخیر افتاد.
تاریخچه توسعه پروژه آلتای
در سال 2007، مناقصه تولید نمونه نخستین تانک از سوی کنسرن Otokar برنده شد. در نتیجه، نمونه نخستین تانک با موتور و گیربکس که از آلمان تامین می شد با موفقیت تولید شد. شرکت کوریای جنوبی Rotem که تانک K2 Black Panther را توسعه داد نیز در فرآیند تولید نمونه نخستین آلتای پشتیبانی کرد. در سال 2015، سازمان صنایع دفاعی ترکیه مناقصه ای را برای تولید سریالی 250 تانک آلتای اعلام کرد، که افزون بر تولیدکننده نمونه نخستین، Otokar، FNSS و BMC نیز در آن شرکت کردند. این مناقصه توسط BMC برنده شد و در 9 نوامبر 2018 توافق نامه ای امضا شد که مبنی بر راه اندازی تولید انبوه در سال 2020 بود. در برنامه راهبردی 2017-2020 که توسط وزارت صنایع دفاع منتشر شده است، پذیرش 15 واحد آلتای در سال 2020 و انتقال 20 دستگاه تانک به نیروهای مسلح این کشور در سال 2021 پیش بینی شده است. اما این هدف در بازه زمانی مشخص شده محقق نشد.
مشکلات در بهره برداری از نیروگاه کوریای جنوبی
انیل شاهین، کارشناس صنایع دفاعی ترکیه، در توضیحی به اسپوتنیک، به مشکلات فنی موجود در عملیات نیروگاه کوریای جنوبی اشاره کرد: "در حال حاضر، کوریای جنوبی از موتورها و گیربکس های آلمانی روی تانک های خود کار می گیرند. او برای مدت طولانی در حال توسعه نیروگاه خود بوده است، اما تعدادی از مشکلات فنی شناسایی شده در کار او شناخته شده است. در حال حاضر کار برای رفع این مشکلات در حال انجام است. همانطور که می دانید آلمان به دلیل تحریمی که پیش از این معرفی شده بود، نیروگاهی به ترکیه نمی دهد. از آنجایی که تانک آلتای مشابه تانک پلنگ سیاه K2 کوریای جنوبی است، نیروگاه این تانک برای آلتای مناسب است. از آنجایی که ترکیه نیاز فوری به یک نیروگاه داشت، آن را از کوریای جنوبی خریداری کرد".
شاهین تاکید کرد: اکنون ترکیه و کوریای جنوبی با یکدیگر همکاری می کنند تا مشکلات فنی ناشی از ادغام نصب روی تانک آلتای را برطرف کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала