ورود وزیر امور خارجه آلمان به خارکف با پیام پشتیبانی جنگ افزاری

© Пресс-служба МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча глав МИД РФ и ФРГ С. Лаврова и А. Бербок
Встреча глав МИД РФ и ФРГ С. Лаврова и А. Бербок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
عضو شوید
وزیر خارجه آلمان در خارکف از فرستادن جنگ افزارهای جدید به کیف و دیگر پشتیبانی ها از اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی گونچارنکو، نماینده ای مجلس نمایندگان اوکراین از حزب همبستگی اروپا روز سه شنبه گفت: انالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان وارد خارکف شده است.
Кандидат на пост канцлера Германии от партии Зеленые Анналена Бербок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
آلمان به آتش بس در اوکراین مخالفت کرد
گونچارنکو در کانال تلگرامی خود نوشت: "انالنا بوربوک در خارکف است. وزیر امور خارجه آلمان وارد خارکف شده است. نشانه بسیار خوبی است".
شبکه تلویزیونی En-te-fau گزارش داده است، که آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان، نخستین عضو کابینه آلمان است، که روز سه شنبه پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور، از شرق اوکراین بازدید کرد.
این دیدار به دلایل امنیتی تا آخرین لحظه پنهان نگه داشته شده بود.
در همین حال، سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه آلمان به نقل از سخنان بوربوک در آغاز ورود به شهر خارکف نوشت: "به دعوت همکار و دوست اوکراینی ام دیمیتری کولبا، امروز اینجا در خارکف قصد دارم تا از وضعیت موجود آگاهی پیدا کنم".
وزیر امور خارجه آلمان را که در این سفر کولبا و سفیر اوکراین در برلین اولکسی ماکیف همراهی می کردند، گفت: "در همه ای بخش های اوکراین، از خارکف، خرسون تا کیف، مردم می دانند که می توانند به همبستگی و پشتیبانی ما تکیه کنند. این شامل کمک های زمستانی است که ما ارائه کردیم - جنراتورها و ترانسفورماتورها، سوخت و کمپل ها اکنون جان انسان ها را نجات می دهند. همچنین شامل تحویل جدید جنگ افزارها است که اوکراین به آنها نیاز دارد".
پیش از این، دیدار وی از اوکراین اعلام نشده بود و وزیر امور خارجه آلمان در یک سفر از پیش اعلام ناشده وارد اوکراین شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала