واشنگتن پست: رهبر گروه طالبان بدون مشورت با کابل فرمان صادر می کند

© https://twitter.comملا هبت‌الله
ملا هبت‌الله  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
عضو شوید
یک مقام گروه طالبان گفته است، که که دستورها بدون مشورت با کابل مستقیماً از کندهار می‌آید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، واشنگتن‌پست در مقاله‌ای نوشته است، که رهبر گروه طالبان با صدور دستورهای پسین درباره زنان، به‌دنبال تحکیم کنترل خود بر افغانستان است.
در مقاله به نقل از یک مقام طالبان در سطح وزیر آمده که آن‌ها ابتدا از رهبر شان تنها رهنمود دریافت می‌کردند، اما کنون هر موضوع مهم باید در قندهار نهایی شود.
ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2022
ملا هبت الله به استخبارات طالبان: مردم را به "دلایل موثق" زندانی کنید
این مقام طالبان همچنین گفته است، که در موارد دیگر، دستورهای بدون مشورت با کابل مستقیماً از کندهار می‌آید، هر چند که این تصمیم‌ها به طور رسمی از سوی وزارت خانه‌های دولتی اعلام می‌شود.
در مقاله به نقل از نهادهای کمک رسان و دولتی طالبان آمده که رهبران تندروتر طالبان با ممنوعیت‌های پسین آموزش و کار زنان، کنترل خود را بر افغانستان را تثبيت می‌کنند و خواسته‌های برخی از مقام‌های طالبان را در کابل پايتخت و در سطح ولايتی تحت کنترل خود قرار می‌دهند.
به نوشته مقاله، فرمان هبت‌الله آخند زاده درباره جلوگیری از حضور زنان در دانشگاه‌ها و کار در سازمان‌های بین‌المللی، نشان داد، که اقتدار واقعی به جای که در کابل باشد که محل وزارتخانه‌های طالبان و نخست‌وزیر این گروه است، همچنان در کندهار است.
مقاله به نقل از این مقام طالبان همچنین می‌افزاید، که همه اعضای رهبری طالبان در کابل و ولایت‌ها موافق تصمیم اخیر ملا هبت‌الله نیستند. اما به گفته او، وزیرانی که با کندهار هم نظر نیستند به گونه فزاینده به حاشیه رانده می‌شوند.
مقاله به برکناری وزیر پیشین معارف طالبان اشاره می‌کند، که در ماه سپتامبر سال گذشته برکنار شد و به جایش رئیس پیشین شورای ولایتی کندهار را گماشتند. آن زمان هم گفته شد که برکناری وزیر معارف طالبان به دلیل پشتیبانی او از برگشت دختران به مکتب بود.
یادآوری می کنیم، که تصمیم پسین گروه طالبان به بستن دانشگاه‌ها به روی دختران و اخراج زنان از نهادهای غیر دولتی، باعث انتقاد گسترده داخلی و بین‌المللی شده است.
اما با وجود این مخالفت‌ها، رهبر طالبان همچنان روی حرف‌اش ایستاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала