جان بولتن: امریکا باید از مقاومت در برابر گروه طالبان پشتیبانی کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا
جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی امریکا می‌گوید، که گروه طالبان تغییر نکرده‌اند و در بیست سال گذشته حتی تندروتر از پیش شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، جان بولتن مشاور پیشین امنیت ملی امریکا گفته است، که تنها راه این است که امریکا از مقاومت در برابر گروه طالبان پشتیبانی کند و باید به مردم اجازه داد سرنوشت خود را به دست بگیرند.
مشاور پیشین امنیت ملی امریکا تاکید کرد، که مقاومت در برابر گروه طالبان در حال افزایش است و باید آن را جدی گرفت. به گفته آقای بولتن مردم افغانستان گروه طالبان را انتخاب نکرده‌اند، بلکه این گروه بر آن‌ها تحمیل شده است.
بولتن در پاسخ به پرسشی درباره احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی گفت: "فکر می‌کنم هنوز زود است در اینباره صحبت کرد، اما در روزهای نخست آغاز این حرکت در برابر گروه طالبان در پنجشیر هیچ‌کس تصور نمی‌کرد آن‌ها دوام بیاورند. اما آن‌ها توانستند دوام بیاورند و بر فضای حاکم تاثیر بگذارند".
او با اشاره به توافقنامه دوحه میان طالبان و امریکا گفت: این گروه به محتوای آن اعتقاد ندارد و به آن عمل نخواهد کرد. او افزود، گروه طالبان همان کاری را می‌کند که از پیش قابل پیشبینی بود. به گفته جان بولتن هیچ چیزی وجود ندارد، که بتوان بر سر آن با طالبان کنار آمد.
بولتن می‌گوید: بدون شک مقاومت در برابر گروه طالبان در افغانستان ادامه پیدا خواهد کرد، اما نداشتن پشتیبانی و روابط بین‌المللی این روند را دشوار می‌سازد.
مشاور پیشین امریکا تصمیم واشنگتن به خروج از افغانستان را "فاجعه‌بار" خواند و گفت: زمان زیادی را در برخواهد گرفت تا بتوان این "اشتباه" را تصحیح کرد.
این مقام پیشین حکومت امریکا در بخشی از صحبت‌هایش درباره پاکستان گفت، که اسلام‌آباد باید پی ببرد که با پشتیبانی از گروه طالبان، مرتکب اشتباه شده است. او افزود، که پاکستان باید بداند که اگر تروریسم را رد کند، برای همه بهتر خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала