کلوپ ویدیو

پولیس برزیل ساختمان های اشغال شده توسط معترضان را تحت کنترل درآورد + ویدیو

© AFP 2023 / Ton MOLINAПолиция разгоняет протестующих сторонников Болсонару в Бразилии
Полиция разгоняет протестующих сторонников Болсонару в Бразилии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
عضو شوید
روزنامه فولا: پولیس برزیل کنترل ساختمان های اشغال شده توسط معترضان در پایتخت را به دست گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فولا به نقل از سازمان های اجرای قانون گزارش داد که پولیس برزیل معترضان را از ساختمان های غارت شده دادگاه عالی، کنگره و مقر ریاست جمهوری عقب راند.
"نیروهای امنیتی توانستند ساختمان های عمومی تصرف شده در میدان سه قدرت را با استفاده از بمب های شوکر و گاز فلفل آزاد کنند. مزیت به نفع نیروهای انتظامی حدود ساعت 16:00 رخ داد. پولیس نظامی و هلیکوپترهای پولیس فدرال وارد عمل شدند. این نشریه می‌گوید که علاوه بر خودروهای زرهی، یک گروه سواره نظام نیز درگیر بوده است.
فرماندار منطقه فدرال ایبانز روچا نیز به نوبه خود تعداد 400 بازداشتی را اعلام کرد.
معترضان خواستار استعفای رئیس جمهور فعلی لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا هستند که در اوایل جنوری به قدرت رسید. او در دور دوم پیروز شد و با اختلاف کمی از بولسونارو پیشی گرفت. در ماه نوامبر، دادگاه عالی انتخابات برزیل ادعای حزب رئیس جمهور سابق برای ابطال برخی از آرای انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.
لولا داسیلوا دستور استقرار نیروهای نظامی فدرال و نیروهای مجری قانون را برای مقابله با ناآرامی ها صادر کرد. او آنها را "بربریت" توصیف کرد و وعده داد که شرکت کنندگان به حداکثر مجازات قانون مجازات خواهند شد. بولسونارو همچنین از اقدامات خرابکاران انتقاد کرد. به گفته او، اقدامات حامیانش فراتر از دموکراسی بود.
کشورها و سازمان های بین المللی در منطقه آمریکا حمایت خود را از رئیس جمهور لولا داسیلوا اعلام کردند و اقدامات معترضان را یک کودتای ضد دموکراتیک خواندند.
Протесты сторонников Болсонару в Бразилии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
چندرسانه ای
عواقب اعتراضات در برزیل، مجلس ویران و غارت شده
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала