طالبان برنامه درسی رشته ژورنالیزم را اصلاح می کنند

© AP Photo / Ebrahim NorooziЧлены движения "Талибан"
Члены движения Талибан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
عضو شوید
طالبان برنامه درسی ژورنالیزم را برای سرکوب "دروغ در مورد قدرت" اصلاح می کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خامه پرس، ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان گزارش داد، وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلام کرده است که قصد دارد در برنامه درسی رشته ژورنالیزم تجدید نظر کند تا اطمینان حاصل شود که کارمندان جوان "افراطی علیه مقامات یا ارزش های اسلامی منتشر نمی کنند."
همانطور که این خبرگزاری اشاره می کند، وزیر آموزش عالی گفت که غرب از رسانه ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای منافع خود استفاده می کند و یک "جنگ" فکری و تبلیغاتی علیه مسلمانان به راه می اندازد.
این خبرگزاری به نقل از نید محمد ندیم نوشت: "دولت موقت قصد دارد برنامه درسی روزنامه نگاری را به طور قابل توجهی بازبینی کند تا خبرنگاران جوان را برای خدمت با شرافت و درستی به کشور آماده کند و دروغ هایی علیه مقامات یا ارزش های اسلامی منتشر نکند.
خبرنگار زن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
برکناری خبرنگاران زن در کابل بعد از تصمیم طالبان بر منع کار زنان
به گفته این خبرگزاری، طالبان پس از به قدرت رسیدن، محدودیت هایی را بر فعالیت رسانه ها اعمال کردند. در پوشش موضوعاتی که با اسلام مغایرت داشت، شخصیت‌های ملی را آزار می‌داد و یا مقامات را مورد انتقاد قرار می‌داد، محدودیت‌هایی در نظر گرفته شد.
در اوایل ماه آگوست 2021، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اوت وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. اشرف غنی، رئیس‌جمهور وقت افغانستان، گفت که این کشور را "برای جلوگیری از یک قتل عام" ترک کرده است.
31 آگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل قرار داشت، اعلام شد.
نشست طالبان در کندهار آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
اختلاف شدید بین سران طالبان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала